Dieper slapen / A deeper sleep

De laatste dagen is de gezondheid van Diana snel achteruit gegaan.

Alsmaar meer slapen overdag.

Een steeds gelere huid, geel oogwit.

Steeds moeizamer bewegen.

Toenemende duizeligheid; het gehoor dat slechter werd.

Eten dat niet binnen bleef.

Geen eetlust meer; bijna geen vast voedsel meer gegeten.

Diana ervoer geen voldoende kwaliteit van leven meer en vreesde de verdere verslechtering, ook voor haar naasten en dan vooral Axel.

Eind van de middag is met een injectie van de huisarts Diana in slaap gebracht. Met slaapmiddelen zal Diana vanaf nu in slaap worden gehouden.

~~~

Over the last days Diana’s health has rapidly deteriorated.

More sleep during the day.

An increasingly yellow skin, yellow eyes.

Ever more difficulty moving.

Increasingly dizzy; hearing that became impaired.

Vomiting.

No appetite; Diana has hardly eaten any solid food at all the last couple of days.

Diana experienced a poor quality of life and feared the further deterioration, also its effect on those closest to her, and in particular Axel.

At the end of the afternoon the GP has injected a dose of hypnotic (Midazolam). From now on Diana will be kept asleep.

93 gedachten over “Dieper slapen / A deeper sleep

  1. Rust in vrede Diana je blijde lach en sterkte en liefde zal altijd bij ons blijven
    Gods zegen en veel liefs van ons allen uit Canada

  2. Gerard I can’t imagine what you are going through. I’m so sad to hear this, I can’t accept it has come to this.

    I don’t know what to say, but wish I could give you all a big hugs

    take care xoxo

    Ziggy

  3. Lieve Diana slaap zacht je hebt keihard gevochten. Je blijft mijn inspiratiebron. Gerard en Axel, mijn gedachte zijn bij jullie….Frank

  4. Lieve Gerard, wat moet het ongelooflijk moeilijk zijn geweest om je van elkaar los te maken. Mijn gedachten zijn bij jou, Axel en naaste familie.
    Diana slaapt nu zonder pijn en zonder lijden, de lichtheid tegemoet…
    Liefs, Henrika

  5. Ik kom maar niet los van het beeld ” the sleeping beauty “. Wellicht komt het door de laatste foto’s, nog zo kort geleden genomen samen met Axel en zijn verjaardagsgarage, en bij de ziekenauto, waar Diana op beiden nog zo mooi staat. Ook al besef ik dat ze in haar diepe slaap er anders bij zal liggen.

    Ook denk ik nu aan haar vraag ivm het voorbereiden van de webinar over pallitieve zorg en levenseinde . Of je niet wakker kunt worden tijdens sedatie. Het was echt een schrik voor haar. Dus ik hoop dat ze met steeds sterkere slaapmedicatie dieper en dieper slaapt nu, geen pijn en ongemak meer voelt en verder aan het wegglijden is, zoals zij wilde.

    Ik moet ook zoveel aan Axel denken. Ik ken hem als een ondernemende, lekker uitdagend, eigenwijs kereldje. Diana en hij, zo hartverwarmend om ze samen bezig te zien. En ik vraag me nu dus steeds maar af, hoe moet het voor hem moet zijn dat zijn moeder nu niet meer beschikbaar is om met hem te spelen. Hoe hij op deze situatie reageert. Is hij nu thuis deze dagen of gewoon naar school. Diana zal er vast nog iets met hem en jou Gerard over afgesproken hebben.

    En ik denk ook aan jou Gerard. Wat zul jij je intelligente dynamische maatje missen straks. Nu al natuurlijk, nu ze dieper en dieper slaapt. Maar straks zeker. Maar ze kon zich ook geen betere vader wensen voor Axel zei ze me. Dus jullie samen, in en door straks de rouw heen zie ik jullie, kleine hand in grote hand, weer verder gaan door het leven.

    Voor nu voor jullie allen weer heel veel liefde en kracht gewenst van Tjeu en mij.

  6. Lieve Diana, lieve familie,

    Hoezeer heb jij harten en levens geraakt, als zelfs het hart van mensen die je nooit persoonlijk hebben gekend, huilt bij dit afscheid. Ik wens je een zachte reis en een behouden thuiskomst, om nadien voor altijd te waken over Gerard en je fantastische kleine kerel.

    Dankjewel, moedige, krachtige vrouw,

    Christine

  7. Ga maar lieve Diana. Jij mag nu loslaten, geen pijn en ongemak meer. Rust voor jou, laat maar los. Weet dat je altijd in onze harten gedragen wordt.

    Gerard, Axel en iedereen die Diana lief hebben……..heel veel sterkte in deze moeilijke uren.

    👄

  8. LIeve jullie 3, wat een enorm moeilijk besluit moet dit geweest zijn, maar wat dapper en moedig. Ik moest meteen huilen toen ik je bericht las, wat moet het onmetelijk moeilijker zijn voor jullie, en onwerkelijk ook!
    Ik denk veel aan jullie….alle drie!
    Veel liefs,
    Marja

  9. Dank je Diana voor je levenslust! Een levenslust die ongetwijfeld is doorgegeven naar Axel en haar naasten.
    Ik wens jullie heel veel sterkte en warmte toe!

  10. Het lijkt zo banaal om vanachter mn laptop iets te schrijven.
    Maar ik doe het toch.
    Ik wens je veel licht, rust en ruimte toe Diana en veel sterkte voor je dierbaren.

    liefs,
    Judith

  11. Lieve, sterke, moedige krijger slaap zacht!
    Diana jij blijft voorleven in onze harten en gedachten!
    Gerard, Axel en familie moge haar kracht jullie veel sterkte geven in deze moeilijke tijden!!

  12. Lieve Diana, je bent heel veel in mijn gedachten en ik heb als altijd enorm veel respect voor je. Ik wens je een rustige slaap toe. Jouw familie, vrienden en andere naasten wens ik heel veel sterkte toe.

  13. Lieve Diana, zacht en omringd door liefde, zo hoop ik dat je mag gaan, zo weet ik dat je mag gaan. Heel veel sterkte Gerard en familie in deze zo moeilijke uren en dagen. Ons hart gaat naar jullie uit.

  14. Zo droevig. Zo intens. Als er iemand is die alles uit het leven gehaald heeft, ben jij het wel Diana. Jammer dat jouw leven zo kort is.
    Zal je echt nooit vergeten.
    Jouw zoon zal altijd weten wat een geweldige mama hij heeft. Mama blijf je eeuwig.
    Gerard, Axel, familie, wens jullie heel veel sterkte.
    Misschien kan het wel een groot lichtpunt zijn te weten hoe geweldig Diana is en altijd zal blijven.

    Liefs

  15. Gerard, wat een moeilijk moment moeten jullie hebben gehad gisteren…
    Onze gedachten zijn continue bij jou en Axel, en jullie familie.
    Diana zit voor altijd in ons hart.
    Heel veel sterkte Gerard….
    Liefs, Jeannette en John

  16. Och wat moet dat een moeilijk moment zijn geweest, het afscheid. Ik wens Diana een heel rustige overgang, met alle lieve energie om haar heen. Wat zullen we haar missen maar wat zal ze ook in veel harten blijven voor altijd. Zoveel betekend voor velen, zoveel stenen verlegd…

    Lieve Gerard en Axel, ik wens jullie kracht en heldenmoed en heel veel liefde toe.

    Anneke…

  17. Lieve Diana, Je bent begonnen aan je allerlaatste reis. Slaap lekker zonder verder nog pijn te voelen! Gerard heel veel sterkte ook voor jou en Axel.
    Liefs Ingrid

  18. Ow je bent in slaap….wat heftig en ontzettend moeilijk….
    Ik hoop op eem rustige en pijnloze reis voor jou Diana.
    Gerard, Axel en alle andere die haar lief hebben, heel erg veel sterkte! Mij. Gedachten zijn bij jullie..
    Liefs Barbara

  19. Slaap zacht! Ik hoop dat je je rust nu kan vinden. Veel sterkte voor de je man, zoon en verder familie.
    Mariska vd patiënten advies groep xxx

  20. Lieve Diana,slaapzacht.Ik hoop dat je weet dat je een voorbeeld was voor vele van ons.Onze gesprekken zal ik nooit vergeten.
    @ Gerard en Axel:ik wens jullie veel sterkte toe xxx
    Liefs Auke (Belgske)

  21. Oh wat moeilijk moest dat zijn. De beslissing om te gaan slapen en je mannen achter te laten. Slaap zacht lieve sterke Diana.

  22. Slaap zacht lieve Diana, rust nu maar uit, gerard en zoon, heel veel sterkte met de tijd die komen gaat, jullie zijn in vele gedachten, zo ook die van mij

Geef een reactie

