Vijf / Five

Overschat mijn situatie niet omdat ik blog.

Ik ben heel ernstig ziek en mijn energie zal verder afnemen.
De thuiszorg komt me wassen of douchen. Veel praten is vermoeiend. Eten gaat langzaam door de pijn in mijn mond (die wel minder wordt, gelukkig) en door de bloedende lippen.

Ik loop met hulp naar de badkamer. Lopen gaat nog wel en op de bank zitten ook. Bezoek hou ik kort.

Ik geniet van Axels spel, van het huis vol bloemen en van alle kaarten en mails. Maar iedereen terugmailen is te zwaar, die energie heb ik voor andere dingen nodig.

Van bloggen geniet ik. Van Axels verjaardagsfoto’s heb ik een collage gemaakt.

~

Don’t overestimate my situation because I blog.

I am very seriously ill and my energy will decrease more and more.

Homecare comes to wash and shower me. Talking much is tiring. Eating goes slowly because of the pain in my mouth (which lessens, fortunately) and the bleeding lips.

I walk to the bathroom with assistance. Walking is still fine and so is sitting on the couch. I keep visits brief.

I enjoy Axel’s play, the house full of flowers, all cards and e-mails. But it is too tiring to reply to everyone’s mails. I need that energy for other things.

I enjoy blogging. I made a photo gallery of Axel’s birthday pictures.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

80 gedachten over “Vijf / Five

  1. Ik kom nog even een knuffel brengen. Voor jou, Gerard en Axel. En anderen die dicht om jullie heen zijn. Gewoon, omdat ik jullie steeds in mijn gedachten zitten. XXX

  2. Lieve Diana, Gerard en Axel. Ook ik kom jullie een knuffel geven.
    Diana, ik wens je ook nu weer een fijne nacht toe. Dikke knuffel, Jolanda

  3. Lieve Diana, ik kom hier weer terug, lees opnieuw wat je geschreven hebt. Ik denk aan de wandelingen die we maakten, aan de bestuursvergaderingen, de Powertour, het hardlopen! Maar ook aan de dagen in het ziekenhuis, toen jij zwanger was en onze jongste nog een heel kleine baby was. Wat kan er veel gebeuren en hoe onbegrijpelijk is soms het scenario. Ik hoop dat je een goede, rustige nacht hebt.

  4. Hier is de zondagochtend begonnen. En mijn eerste gedachten gaan nog steeds naar jullie. Jij slaapt miscchien nog, hoewel, Axel niet natuurlijk en dan jij waarschijnlijk ook niet. Of houdt Gerard hem nog even op zijn slaapkamer door daar met hem te spelen?

    Ik hoop dat je dag een dag zal zijn met een zonnig randje door ook nog blije geniet momenten te mogen hebben. Is Axel nog steeds spiderman? Hij kan dan hier in het zuiden zo de karnavalswereld binnen stappen 😉 .Gelukkig hoef ik niet!

    Voor jullie drietjes alle liefs .
    Ook veel lieve groeten voor opa en oma.

  5. Ook ik denk veel aan jullie. Ik typ en haal mijn woorden weer weg, niets wat ik zeg lijkt zinvol, dus dan maar alleen even een berichtje om te laten weten dat ik aan jullie denk.

  6. Goedemorgen samen, de dag is al lang begonnen en stralend, krokussen, en allerlei ander bloeiend spul. Ik zou je graag toewensen dat je even buiten kan zijn, het is zo heerlijk, maar dat is wellicht toch te hoog gegrepen. Misschien heel even frisse neus op jullie terrasje? Ik denk aan jullie en wens jullie een fijne zondag toe. x

  7. op deze zonnige zondagmiddag kom ik je even een knuffel brengen en hoop dat je een beetje van het mooie weer kunt genieten (ook al is het in bed achter het raam) hier op het balkon in het zonnetje is het heerlijk………………………denk veel aan jullie XXX

  8. Lieve Diana, Gerard en Axel , wil jullie even laten weten dat jullie geen moment uit mijn gedachten zijn, veel aan je denk Diana, en jullie ongelofelijk veel kracht en sterkte wens.
    Liefs Zwany XXX

  9. Beste Diana, Gerard en Axel,
    Mijn gedachten gaan naar jullie uit, nu de krachten van Diana afnemen….
    Iets meer dan 5 jaar geleden deden wij hier hetzelfde met mr Monie, ik weet hoe moeilijk het is, los laten waar je zo intens van houdt 😦
    Ik denk aan jullie , en het doet mij pijn dat het zo moet lopen.
    Een warme knuffel van mij.
    Marjolijn xxx

  10. Lieve Diana. Zoals Marenne al eerder zei. Knuffels kun je nooit te veel krijgen. Dus bij deze een warme knuffel voor jou, Gerard en Axel.

    Ik wens je een rustige nacht toe XXX

  11. De hele dag door schiet je door m’n hoofd en ik kwam aan het einde van deze zondag even kijken of ik nog ergens een knuffel kon uitdelen. Daar komt ‘ie! X

  12. Dag Diana, Gerard en Axel,
    Een hartelijke groet van een meelezer die deze dagen veel aan je denkt. Ik hoop dat alle liefdevolle reakties jullie verwarmen!

Geef een reactie

