Groene kaarsen / Green candles

kaarsen

Gisteren zijn vier rustige collega’s twintig minuten op bezoek geweest. Het was fijn. Het was een afscheid van mijn werk, dat ik altijd met veel plezier heb gedaan.

Na hun vertrek heb ik een uur geslapen.

Ze namen kaarsen mee met Arabische teksten.

Dit is de vertaling van degene die ze heeft gekocht:
In het midden je naam Diana
Links ernaast het woord “sabr” dat geduld betekent in het Arabisch. Je onmetelijke geduld….en dat al jarenlang. En dat je altijd je kracht uit geduld moet halen.
Rechts ernaast het woord “sa3ada” dat geluk betekent. Je geluk met je vriend en je geweldige kereltje Axel. Omdat je ontiegelijk veel van ze houdt.

(Ik kan zelf geen Arabisch lezen en kan niet garanderen dat we links en rechts niet omgewisseld hebben).

~

Yesterday four quiet colleagues visited me for twenty minutes. It was lovely. It was a farewell to my job, which I have always enjoyed so much.

After they left, I slept for an hour.

They brought candles with Arab texts.

This is the translation of the colleague, who bought them:
Your name Diana in the centre
To the left the word “sabr”, which means patience in Arabic. Your immeasurable patience… and for so many years. You always need to get your strength from patience.
To the right the word “sa3ada”, which means happiness. Happiness with your partner and your great little boy Axel. Because you love them immensely.

(I am no Arabic reader myself and cannot guarantee that we have not switched the left and right candles)

69 gedachten over “Groene kaarsen / Green candles

  1. 20min.van onschatbare waarde Diana. Je werk was zo belangrijk voor je. Je kwaliteiten kwamen er zo goed tot hun recht. Lief, mooi en heel symboloisch die kaarsen met uitleg van je collega’s. Maar het afscheid van hen zal zeker ook moeilijk zijn geweest.

    Dat het licht van de kaarsen je de komende tijd mag begeleiden en verwarmen!
    Arm om je heen!

    1. Er is hier een zeer luidruchtig kleuterfeest aan de gang 🙂 met Gerard en een moeder van een vriendje. Ik kijk met veel plezier toe.

      Alle kinderen hebben tegen Axel gezegd ‘jouw mama gaat dood he’ en toen zei Axel ‘dat weet ik allang!’

      Hij is totaal op zijn verjaardag gefocust, daarna praten we verder.

      1. Dat je zo kan genieten van het kinderfeestje. Echt fijn om te horen.

        En…..allicht ……….weet hij het allang!
        Wat zijn kinderen toch zonder enige valse schaamte en recht door zee.
        Ontroerend!

      2. Moet toch lachen, met tranen in mijn ogen maar toch echt lachen. Duh, hij weet dat al lang. Lang is een relatief begrip, hij wist het al voor hij voor het eerst vijf werd in ieder geval en dat was zondag dus dat is al kei lang geleden. Het is wel effectief om de praatjes te doen stoppen en fijn je verjaardag te vieren. Het is duidelijk dat hij ten volle geniet en wat geweldig dat je erbij bent en mee kunt genieten. xxx

          1. Ik wist niet dat jullie hem dat al veel eerder verteld hadden. Wel dat je ziek was, maar niet dat je ongeneeslijk ziek bent. Het is nu in ieder geval wel duidelijk dat het inderdaad ook al veel eerder bij hem geland is. Maar goed, zoals Axel zelf zegt: nu is het tijd om te feesten, daarna is er weer ruimte voor andere dingen.

        1. Ik ook……….grinniken…baas boven baas met zijn reactie maar ook maak mij niet gek, ik wist het al. Mooi en heerlijk die luidruchtigheid, hoop dat je er vandaag, geen terugslag van hebt gekregen.

  2. wat een prachtige kaarsen met hun betekenis er bij. Fijn dat je collega’s even zijn geweest.
    Afscheid nemen is moeilijk maar kan zo heel waardevol zijn.

  3. Diana, wat een mooi afscheid van je collega’s. Moet van beide kanten heel moeilijk zijn geweest.
    Heerlijk dat Axel zo gericht is op zijn verjaardag.

  4. Wat fijn Diana, dat je deze intieme momenten met ons blijft delen. De kaarsen zijn prachtig. Ik hoop dat je ze nog ver ziet opbranden.
    Tja kinderen, vooral jongens. Recht voor z’n raap en luchtig. Heerlijk dat je zo van ze kunt genieten.

  5. Lieve Diana,

    Fijn om alweer een bericht van je te kunnen lezen. Ik dacht er nog over na dit weekend, of je afscheid van je werk hebt kunnen nemen. Mooi dat het zo ging.
    Eerder wist ik niet wat ik moest schrijven, we kennen elkaar immers alleen van onze blogs. Nu schrijf ik maar gewoon :-).
    Je blogs zijn een vast onderdeel van mijn dag, ik leer er veel van. Dankjewel daarvoor. Mijn angst voor uitzaaiingen is anders geworden omdat ik bij jou en anderen zie hoe jullie leven is. Maar nu ben ik verdrietig omdat er geen behandelingen meer voor je zijn. Ik wens je nog heel veel mooie momenten toe de komende tijd, vooral een mooi verjaardagsfeest voor Axel!

    Liefs Maaike

  6. Wat mooi die kaarsen en de betekenis ervan. Warm en lief. En fijn dat je zo afscheid hebt kunnen nemen van je werk. Werk wat een belangrijk deel van je leven was. En jij voor je collega’s . Wat heerlijk dat je kunt meegenieten van het feestje van Axel , en zo echt kind hoe Axel reageert . Fijn dat ie zo kan genieten en op kan gaan in zijn feestje dat al het andere even vergeten is. Liefs Zwany

  7. Wat een prachtig cado van je collega’s….lief hoor. Het zal voor hen ook heel moeilijk zijn geweest.

    Heerlijk dat je genoten hebt van het partijtje van Axel…ik zie het voor me😉 hier zitten we tegenwoordig ook in de kinderpartijtjes……pfffff vermoeiend…. de nuchterheid van Axel, geweldig. Kinderen pakken zoveel meer mee dan wij denken…en hij heeft zijn ogen ook niet in zijn zak…
    Heerlijk dat jullie hebben genoten van zijn verjaardag… nu nog trakteren op school denk?

  8. Mooie kaarsen Diana. Het woord sabr staat overigens op de kaars links op de foto. Geniet van Axels verjaardag. We hadden vijf jaar geleden niet kunnen denken dat je die nog mee mocht maken. Je hebt inderdaad veel kracht uit je sabr gehaald.

    We denken erg veel aan je! Veel liefs.

  9. Er kan net zo goed aap noot mies staan. Mijn Arabisch is ook niet zo goed 😂
    Fijn dat er geen adhd collega’s zijn geweest en dat je er van heb kunnen genieten ondanks dat het heel dubbel zal voelen.
    Dikke kuzzzz

  10. Wat een mooi en doordacht cadeau van je collega’s, fijn dat je hiermee een zo belangrijk deel van je leven goed hebt kunnen afsluiten. Ik weet hoe belangrijk je werk voor je is geweest, ben blij dat je daar zo goed op je plek was.

    En het kinderfeestje van Axel heeft zich dus onder je neus afgespeeld! Geweldig, zo fijn dat je erbij betrokken bent geweest. Begrijpelijk dat voor Axel de verjaardagsactiviteiten voorgaan, zo hoort het nu eenmaal bij een vijfjarige. Ik denk aan je.

  11. Goedemorgen Diana, wat een prachtig kaarsen van je collega’s en wat fijn dat je afscheid hebt kunnen nemen. Het zal voor jou en je collega’s niet makkelijk zijn geweest. Ik vind het knap van je dat je het desondanks wel aangaat. En dan het feestje van Axel, hoe leuk! Heeft hij er van genoten? Hij barst van de levensenergie en zal ook straks doorgaan en opbloeien. Hoe gaat het met je mond? Ik hoop iets beter zodat je in ieder geval kunt drinken. Vandaag een kalme dag? Er zal genoeg zijn om te overdenken. Fijne dag!

  12. Goeie morgen Maisa.

    Niet al te moe wakker geworden als nawee van het kinderfeestje van gisteren? Maar wat zal het veel voor je betekend hebben dat je het vanuit je bed toch maar allemaal mee kon beleven!

    Heeft amazoon cadeautjes mee naar school genomen om trots te showen? En weet je nog wel waar je moet kijken nu er steeds meer bloemen, die prachtige blauw-groene arabische kaarsen en verjaardagsspeelgoed je omgeving misschien wel wat teveel beginnen te beheersen?

    Oma en Opa weten vast raad ermee!

  13. Wat een mooi cadeau van je collega’s!

    Maar het grootste cadeautje is en blijft Axel, he? Ik blijf het wonderbaarlijk vinden hoe kleuters omgaan met heftige gebeurtenissen en emoties. Hij is zo puur: nu telt alleen zijn verjaardag, want daar heeft hij een heel jaar lang op gewacht…

    Heel fijn dat je er bij mag zijn en kan genieten van zijn vreugde!

    Ik wens jou/jullie een liefdevolle dag! In gedachten ben ik bij jullie

    Overigens: onze oudste leeft ook erg met jullie mee. Je hebt haar als kleine dreumes leren kennen en nu is deze Miniswissy een grote meid van bijna 13 die precies wil weten hoe het met jullie gaat. Je krijgt lieve groeten van haar!

  14. Goedemiddag, vandaag een bijkomdag na het kleuterfeestje van gisteren? Ik hoop dat je je rustig kunt voorbereiden op Axels echte verjaardag. Dat jullie morgenvroeg vrolijk wakker mogen worden ook al zal het ook emotioneel zijn en dat jullie samen er een mooie dag van mogen maken.
    Dikke zoen, Ellen

  15. Wat ben je toch een supermama! Gewoon vanuit je bed het kleuterfeest meemaken! Ik kan een lach niet onderdrukken. Ik hoop zo dat die vreselijke aften inmiddels wat geslonken zijn. Wat een bijzonder cadeau heb je gekregen, vast tekenend voor hoe een waardevolle collega jij bent. Alvast gefeliciteerd met de 5de verjaardag van Axel morgen. 5 jaar geleden heb je ‘lastige klus’ toch maar goed geklaard 😉

  16. De kaarsen zijn prachtig. Mooi gebaar van je collega’s. En je hebt de afgelopen vijf jaar ongetwijfeld ook ontiegelijk veel kracht geput uit je mannen.
    En, al slingers aan het ophangen? Kan Axel een beetje slapen, aan de vooravond van de grote dag? Ik wens jullie morgen heel veel verjaardagspret!

  17. Dear Diana, I hope you slept well yesterday and managed to rest after having the kids party at your place. Thank you and Gerard for inviting Cas. i regret very much that I got stuck in a traffic jam and could not make it to pick up Cas by myself. I missed my chance to say hello to you.

    Take care and enjoy tomorrow the 12th February.

    I think about you
    XXX Agnieszka

      1. Keep your energy for Gerard , your parents and Axel but if you do not have visitors planned let me know or we will wave….

        Strange , our ways never crossed before our boys went to school – the same play ground/ daycare (Bambino am I right?)

        Thank you for sharing your blog with us. What I read gave me a new perspective to think about my life.

        Take care
        XXX Agnieszka

  18. Is Axel morgen jarig? Ja toch? Alvast gefeliciteerd en geniet ervan. Heb je behoefte aan bezoek of juist niet? Met de verjaardag wellicht wat druk maar later misschien? Laat je het dan even weten? Ik ben er in 10 minuten op de fiets en heb er geen bezwaar tegen om na 10 minuten er weer uitgegooid te worden 🙂 liefs! XL

  19. Hieperdepiep, gefeliciteerd met de verjaardag van Axel.
    Wat heerlijk toch, die eerlijkheid van kinderen.
    Ik hoop dat jullie kinnen genieten van Axel zijn verjaardag.
    XXX

  20. Gefeliciteerd met de vijfde verjaardag van je zoon. Ik hoop dat het een hele feestelijke en onvergetelijke dag wordt. Veel plezier vandaag. xxx

  21. Gefeliciteerd met jullie Axel. Heerlijk dat hij ondanks alles heerlijk aan het genieten is van zijn feestje. En fijn voor jou omdat je vanuit je bed kan toekijken! De kaarsen zijn prachtig!
    Liefs, Barbara.

  22. Van harte gefeliciteerd met Axel zijn vijfde verjaardag! 😃 Een dag waarbij allerlei emoties door elkaar zullen lopen vermoedelijk. Dat is niet erg, je bent er bij dat is wat telt. Knuffel elkaar stevig en stop nog wat nieuwe, mooie, herinneringen in de doosjes van jullie harten. Fijne dag samen!

  23. Dear Diana, I`m so glad to be reading all this. All my prayers and thoughts are with you. I`ve sent you emails, whenever you have the time or the strenght to read them…receive now a big hug from me. Love from Brazil! Isa

  24. Geweldig mooie kaarsen van je collega`s gekregen en wat is je mannetje toch bijzonder! En vandaag dan zijn 5e verjaardag. Hoop dat het een mooie dag voor jullie mag worden!

  25. Van harte gefeliciteerd met Axels verjaardag, weer een mijlpaal gehaald!. Geniet van vandaag, met Axel, Gerard en familie. Wat een prachtige kaarsen overigens, kleur en teksten zijn liefdevol en heel doordacht. Ik wens jou en de jouwen veel licht toe de komende tijd.

  26. De vijfde verjaardag van Axel is al enkele dagen in jullie huiskamer feestelijk aanwezig. Maar vandaag is DE DAG.. En dus vandaag wil ik Axel, Mama en Papa en natuurlijk ook oma en opa , van harte feliciteren. Ook namens tjeu.

    Een lustrumleeftijd. Een dag die jou met momenten ook zeker terug zal gooien in de tijd. En ook vooruit doet kijken en denken. Ik hoop en wens dat je voldoende lichamelijke en geestelijke kracht hebt om het bijzondere van deze dag te kunnen vieren en leven. Ook al is het met een lach en een traan. Niets zo menselijk als dat!

    In gedachten ben ik bij jullie!
    En stuur je amazone powerstralen

    ( vanochtend plaatste ik dit berichtje al op de DE AMAZONES . We moesten daarna weg. gecopieerd en ook hier geplaatst.)

  27. Van harte gefeliciteerd met Axel. Een verjaardag is op zijn leeftijd zo belangrijk, 5 jaar, een mijlpaal. Ik hoop dat je ervan kunt genieten samen met Gerard.

  28. Lieve Diana, Gerard en vooral ,Axel
    Van harte gefeliciteerd met Axels verjaardag, hoop dat jullie samen een fijne dag hebben en van deze 5 de verjaardag kunnen genieten samen met familie!

  29. Liefste positieve, nooit opgevende supermama van Axel, en liefste van Gerard, liefste dochter, Godin van de jacht naar het leven Diana.

    Je bent geen moment uit mijn gedachten.

    Diana, you rule Lady,

    Heel veel liefs.

  30. Lieve Diana en Gerard,

    van harte gefeliciteerd met Axel.
    Vijf jaar, een mijlpaal !
    Ik hoop dat jullie een leuke, fijne dag hebben gehad, al zal dat vast met gemengde gevoelens zijn geweest.

    Dikke kus voor de jarige jet, die nu vast al op bed zal liggen en voor jullie natuurlijk.

    Liefs,
    Odina.

Geef een reactie

