Samen voetballen / Playing soccer together

lezen resizedIk had Axel beloofd dat we na school samen gingen voetballen. Ik ben daar weer fit genoeg voor en het is al een hele tijd geleden dat we samen gevoetbald hebben.

Axel geloofde laatst al niet dat ik kan autorijden (dat heeft hij al heel lang niet gezien…) en ik denk dat hij ook is vergeten dat we samen gingen fietsen. Dus de voetbalkans wilde ik grijpen.

Voetballen duurde maar even, want twee klasgenoten van Axel waren ook op het speelveld. Ze gingen liever klimmen (en daar waagde ik me niet aan). Axel is trouwens een vrij goede voetballer, dus mijn taak was vooral om de bal uit het doel te vissen.

Het buiten zijn deed me wel goed en ik kon staan en lopen zonder echt moe te worden.

~

I had promised Axel that we would play soccer together after school. I am fit enough again and it’s been a long time since we played soccer together.

Axel finds it hard to believe that I can drive (he hasn’t seen me driving for a long time…) and I think he also forgot that we went cycling together. So I wanted to grab this chance for a soccer game together.

Playing soccer did not last long, because two of Axel’s classmates were also at the playground. They preferred climbing (something I no longer do). By the way, Axel is quite a good soccer player, so my main task was to get the ball out of the goal.

I enjoyed being outside and could stand and walk around without really getting tired.

8 gedachten over “Samen voetballen / Playing soccer together

  1. Wat fijn om te lezen dat jullie dit vandaag samen hebben kunnen doen ondanks dat het weer helemaal niet zo lekker was. Weet dat ik lees maar niet elke keer wil vertellen hoe verschrikkelijk ik het allemaal vindt.

  2. He, weer zo lekker ‘ gewoon ‘ dit blogje. Voetbal uit het doel houden,naar klimmende Axel kijken, zijn eigenwijze opmerkingen over mama incasseren, lekker buiten zijn en niet moe worden. Het gaat echt een stuk beter met je.

    Morgen naar oncoloog en misschien weer vinorelbine.
    Nog even maar nog vandaag laten zijn!

  3. Voetballen klinkt een stuk beter dan voorzichtig een rondje lopen om te kijken of je alleen naar het ziekenhuis kunt! Fijn. Kunnen al die infecties en de ascites ook nog verband met elkaar houden, of ligt dat niet voor de hand?

Geef een reactie

