Bloedtransfusie / Blood transfusion

Sinds kwart voor acht vanmorgen bivakkeer ik in het ziekenhuis. Na enige twijfel over een bloedtransfusie besloot ik er toch maar voor te gaan. Slechter zal ik er niet van worden en hopelijk krijg ik er nog wat extra energie van. En Fion schreef in een reactie al dat je meer profijt hebt van de transfusie als je hb nog niet heel laag is.

De enige optie was vanmorgen om acht uur. En zoals dat gaat in ziekenhuizen… is het infuus om kwart voor elf pas gaan lopen. Twee uur inlooptijd per zak, twee zakken te gaan.

Ik heb hier straks de zonsopkomst gezien en hoop voor zonsondergang thuis te zijn.

I have been at the hospital since 7.45 am this morning. Although I had some doubt about a blood transfusion, I decided to go for it. It won’t make things worse and will hopefully give me some extra energy. Fion reacted that a transfusion is more beneficial when the hb level is not yet very low.

The only available time slot was 8 am this morning. And as usual in hospitals… the IV started only at 10.45 am. Two hours per bag of blood, two bags to go.

I saw sunrise from the hospital window and hope to be home before sunset.

13 gedachten over “Bloedtransfusie / Blood transfusion

  1. Dus toch een transfusie.. Frustrerend dat je dan zo vroeg moet komen en pas uren later aan de beurt bent. Extra verspilde energie die je al zo hard nodig hebt. Ik hoop dat je er profijt van gaat hebben Diana. En verder…hoop ik dat de uitslag mee gaat vallen van je scan maar ik ben toch ook wel bezorgd over je, als ik zo lees hoe je afgelopen weken zijn geweest. Voor nu maar weer een dikke knuffel xxx
    Liefs Ingrid

  2. Alle goeds gewenst! Wat ververlend dat je moest wachten. Hopelijk verloopt de rest van je dag voorspoedig. Ook ik hoop op een goede uitslag van je CT.
    hartelijke groeten, tinus

  3. Ik denk een wijs besluit. Overigens lopen mijn zakken in een uur in. Met tussendoor spoelen enz ben ik dan nog vaak 3,5 uur kwijt. Maar het is beter als ruim 4. Maar dat kan ook zijn omdat het jouw eerste bloedtransfusie is natuurlijk.
    Sterkte deze lange dag en ik hoop dat je er van op knapt.

      1. Dat is de reden waarom je het vanmorgen niet meteen kreeg. Die kruistest (waar me nu natuurlijk niet de volledige naam van te binnen schiet) moet gedaan zijn voor je het bloed mag krijgen. Maar goed dat hij nu wat sneller inloopt.

  4. Als je een keer behoefte hebt aan gezelschap, geef een gil. Ik wil je graag een keer ontmoeten en ik woon in de stad van het ziekenhuis dus ben er zo.

  5. Jeetje Diana dit klinkt heel heftig. Als ik de reactie van Goudblok lees is het ook weer iets wat er bij gaat horen. Bizar toch dat een mensen steeds verder zn grenzen verlegt.
    Ik hoop met je mee dat het goed helpt

  6. Als die zonsopgang en zonsondergang dan nog spectaculair mooi zijn is er nog wat voor te zeggen om ze te zien 😉

    Wijs besluit om je even door de transfusie te laten oppeppen. Ik heb geen ervaring, dus ik hoop ook dat het echt de belofte waar maakt.

    Ik snap werkelijk niet waarom jij zo lang moest wachten op je eerste zakje bloed. Moet er dan eerst nog vanalles uitgezocht, klaargemaakt worden? Dan zou ik er nog iets van kunnen snappen.

    Is de scanuitslag er nog niet? Ook dat snap ik niet zo goed. Je oncoloog kan toch een ‘ spoed ‘ uitslag vragen? Ik heb heel wat keren iemand met spoed voor moeten laten gaan. En ben zelf ook wel eens spoed geweest. Kreeg toen ook een spoeduitslag van mijn oncoloog.

    Ik vind dat je erg op de proef gesteld wordt Diana. Een brevet van dapperheid , zelfstandigheid en stuurvaardigheid heb je al. Anders zou je hem nu van me krijgen!

    Wel thuis straks en dat je je gauw nu energieker mag gaan voelen!

  7. Diana….Hoop dat je vandaag redelijk Door gaat komen en de transfusie goed door gaat lopen en je bijtijds thuis bent !!! Ik duim er voor!!

  8. Allereerst hoop ik dat je ervan opknapt maar ik sluit me bij Annie aan als het gaat over de uitslag. Ik kan werkelijk niet bedenken waarom dat langer dan twee dagen moet duren. Als er iets niet in orde is, dan moet je toch zo snel mogelijk overstappen?!

  9. Ik klem mijn kiezen op elkaar. Het is ook niet nodig, dat lange wachten: drie uur maar liefst, kwestie van beter organiseren. En ook de nonchalance: alsof jouw tijd minder kostbaar is dan die van hen. Het is eerder andersom, vind ik.
    Ik hoop dat je energie een boost krijgt, zodat je je beter voelt. Liefs!

Geef een reactie

