Onrust / Unrest

De CT-scan heb ik vanmorgen gehad. Toen ik de PAC liet aanprikken op de poli oncologie, bleek dat ik ook bij de oncoloog was ingepland.

Voor mijn aanhoudende vermoeidheid is een duidelijke verklaring: mijn hb is verder gezakt naar 5,7. Ik kwam in aanmerking voor een bloedtransfusie, maar wilde eigenlijk naar huis. We hebben afgesproken het nog even aan te kijken, misschien trekt het nog wat bij. Vandaag was ik duidelijk energieker dan gisteren en de reis heen en terug naar het ziekenhuis is zonder problemen verlopen.

Voor de bloedblaren is niet echt een oplossing, anders dan de lippen vet houden en insmeren met vaseline. Dat deed ik al. De bloedplaatjes stonden op 178 en dat is hoog. Aan de stolling ligt het niet.

De oncoloog heeft mijn buik bevoeld, die duidelijk minder hard is dan vorige week, maar nog wel dik. Net als ikzelf begint ze zich zorgen te maken: de verstopping is grotendeels over, maar mijn buik blijft gezwollen.

De scan moet uitwijzen of het nog steeds een darmprobleem is of toch ascites.

~

I had my CT scan in the morning. I had the IV set at the oncology ward and found out I was scheduled to see the oncologist.

There is a clear explanation for my ongoing fatigue: my hemoglobin level decreased further to 5.7. I was eligible for a transfution, but wanted to go home. We have agreed to see how it develops, it may come up a bit. I clearly had more energy today than I did yesterday and travelling to and from the hospital went without problems.

There is no real solution for the blisters on my lip. I have to apply vaseline, as I already did. My platelets stood at 178 and that is high. There is no problem with blood clumping.

The oncologist examined my tummy, which is less hard than last week, but still swollen. Just like myself, she starts to worry: the obstipation is mostly solved, but the swelling remains.

The scan will have to prove if this is still a bowel problem or ascites after all.

24 gedachten over “Onrust / Unrest

  1. De oncoloog kan toch vrij snel de CT scan zien en dus ook of er afwijkingen zijn, de beoordeling komt later wel. Als jij maar even weet waar je aan toe bent!!! Sterkte!!,

  2. Jee, Diana, minder verstopping, maar wel extra onrust ervoor in de plaats. Als de oncoloog zich ook zorgen gaat maken, hoe kan jij dat dan niet voelen? En als je je dan nog fit was…. Ik hoop zo dat de scan geen gekke dingen laat zien en dat je die uitslag snel krijgt! Intussen stuur ik powerstraaltjes. XXX

  3. Wel fijn dat je darmen nu beter gaan. Al is het balen dat het probleem daarmee alles behalve opgelost is.
    Spannend het afwachten van de scan. Kon de afspraak nog vervroegd?
    Wat betreft de bloedtransfusie zoals je weet heb ik er daar inmiddels al een paar van gehad.
    Ik voel mij goed zolang mijn hb boven de 6,2 is (voor iedereen anders).
    In mijn ziekenhuis doen ze bloedtransfusie vanaf 5,5.
    Als je dan twee zakken krijgt is dat ongeveer 2 x 0,5 punt.
    Dus als je hb 5,2 is en je krijgt 2 zakken kom je nog maar op 6,2 uit. Waarmee ik wel zeggen dat je beter niet te lang kan wachten.

    Succes maar weer met deze onzekerheid

  4. Wachten dus weer. bah bah bah. Ik hoop zo dat je snel de uitslag krijgt zodat er een plan gemaakt kan worden als dat nodig is. Veel sterkte met wachten en hopelijk kunnen de duimen toch omhoog!

  5. Dapper dat je zo snel geupdate hebt. Je voelt je verantwoordelijk voor jezelf en voor je volgers. Respect voor jou en…..Dank je !

    Maar wat je ons allemaal vertelt, het klinkt heftig en nog steeds zorglijk. Zelfs je oncoloog kan je nu niet geruststellen. Ook niet van die bloedblaar afhelpen. Ook te lag HB is naar, al die vermoeidheid erdoor. Het blijft dus nog tobben. Ik hoop ook dat je hb in stijgende lijn zit!

    Je oncoloog zal zeker niet langer wachten dan nodig is met het geven vd uitslag van de scan . Want een goede beoordeling is nu hard nodig. Ik hoop dat ie gauw komt.

    De stress door de pijn, vermoeidheid , onzekerheid, het afwachten, kon ik maar iets voor je doen om hem te helpen verlichten. Of zorgt Axel voor wat afleiding? Hope so!

  6. Ascites? Ik hoop van niet…..😕 ik hoop dan toch maar dat je darmen even lui zijn….en dat het dan anders opgelost kan worden. Ik duim💪

  7. ik kan niet voelen wat jij voelt, maar als ik je bericht lees voel ik al onrust. Lieve meid, ik hoop dat ze snel antwoord hebben op je vragen. Dat je je beter kan en mag voelen….duim duim duim en dikke kus !

  8. Gelukkig zit de scan er vandaag al weer op. Laten we hopen dat het geen ascites is en je stabiele marker aangeeft dat het kalm is in je buik. Wat zal het spannend voor jullie zijn. Fijn dat je oncoloog goed lijkt aangehaakt en actief meedenkt en regelt, Jullie rijden nog steeds goed samen de bus…. Ik duim voor goede berichten en vooral ook dat je je gauw wat fitter voelt, sterkte!

  9. Juist om jou te zeggen dat ik aan je denk.
    Je hebt de naam van jouw blog echt niet gestolen.
    Soms als een veertje door het leven fladderen en dan nu heb je het zo zwaar. Hoop dat er snel duidelijkheid komt, en een plan van aanpak volgt.
    Zie je liever als een veertje dwarrelen in het leven.

    Sterkte lieve Diana.

    Liefs

  10. Vervelend dat je zo’n last blijft houden van buik en darmen! Hopelijk geen ascites..
    Die bloedende blaren zien er ook niet fijn uit, lijkt me heel pijnlijk. Fijn dat ze er spoed achter zetten Diana, veel sterkte!

Geef een reactie

