Hoe het nu gaat / How things are right now

Vanmiddag ben ik weer even buiten geweest, voor het eerst sinds woensdag. Een klein blokje om, ook om te kijken of ik morgen alleen naar het ziekenhuis kan voor de CT-scan. Dat gaat wel lukken.

koortsblaren / fever blisters

koortsblaren / fever blisters

Mijn vermoeidheid neemt gelukkig wat af, al blijf ik erg slap. Koorts heb ik niet.

Ik kan nu vaker naar het toilet, al is dat aan mijn buik nog niet te zien. De klysma’s hebben niet echt iets opgelost, omdat ik meteen daarna weer een nieuwe vinorelbinekuur kreeg. Ik hoop dat het in de pauzeweek beter gaat met mijn darmen.

Helaas heb ik nog steeds bloedende koortsblaren op mijn lippen. Ik kom er niet vanaf: ruim een uur per dag besteed ik aan het stelpen van het bloed. De blaren bloeden vooral bij eten en drinken.

Het voelt onvoorstelbaar dat ik nog maar anderhalve week geleden een prima controle bij de oncoloog had en me nu zo slap voel.

~

I went out for a walk this afternoon, for the first time since Wednesday. Just a little walk around the block. I also had to check if I can reach the hospital by myself for tomorrow’s CT scan. I can.

Fatigue is diminishing, but I still feel very weak. I have no fever.
I can go to the toilet more often, though that is not yet visible when you look at my tummy. The enemas have not really solved anything, because I got a new vinorelbine IV right afterwards. I hope my bowels improve during next week’s chemo break.

Unfortunately I still have bleeding fever blisters on my lip. They just don’t heal: I spend more than an hour per day to stop the bleeding. The blisters mainly bleed when I eat or drink.

It is hard to imagine that my check-up with the oncologist (only eleven days ago) was fine, while I feel so weak right now.

18 gedachten over “Hoe het nu gaat / How things are right now

  1. Gelukkig weer een berichtje van je, lijkt me zeer pijnlijk die koortsblaren en wat waardeloos dat je darmen niet goed op gang komen, sterkte!!!

  2. Die bloedblaar , het ziet er echt horror uit Diana, Wat zal dat pijn doen en daarbovenop nog al die lasten die je beschrijft. Dit is echt zwaar leven nu.

    Ook ik vind het onvoorstelbaar hoe snel je situatie ineens verslechteren kan. Ik hoop nu gauw op verbetering voor je. Ik heb echt met je te doen.

    Fijn dat je toch even wat buitenlucht op kon snuiven.
    Heel veel sterkte morgen. Vraag niet het uiterste van jezelf, laat je zonodg door iemand brengen naar het ziekenhuis.

    Liefs en powerstraaltjes voor jou!

  3. Goed dat je nog even wat hebt bewogen! Schijnt ook goed voor de stoelgang te zijn.
    Erg naar van die blaren..
    Toch nog jammer dat ze naast de CT niet ook nog een echo of foto doen. Als het toch gewoon verstopping is (kan goed), dan kan daar sneller wat aan gedaan worden.
    Sterkte met de CT!

  4. Misschien moet je ook even iemand naar de koortsblaar laten kijken, ik heb een keer zo’n uit de hand gelopen infectie gehad op mijn lip, op een gegeven moment zat zelfs mijn hele neus eronder, waar ik virusremmers en antibiotica voor nodig heb gehad om er weer van af te komen.
    Sterkte met alle nare kwalen!

  5. Tjonge, wat een geploeter allemaal, het ziet er erg pijnlijke uit. Moet je morgen ook nog veel vloeistof voor de scan drinken met zo’n pijnlijke mond? Hopelijk niet en knap je gauw weer wat op de komende dagen. Ik hoop dat het morgen allemaal soepel gaat zonder al te nare hobbels, sterkte!

  6. Ik heb echt met je te doen als ik de foto van de bloedblaren zie en alle ongemakken lees. Hopelijk weten ze een oplossing voor die blaren als ze je morgen hiermee in het ziekenhuis zien verschijnen.
    Je bent echt een kanjer dat je alleen naar de CT scan gaat

  7. Hoi Diana,
    Wat ben je ongelooflijk stoer en dapper. Dat je ondanks dat je je zo slap voelt er toch even op uit gaat. Ik hoop dat die kwalen snel overgaan, want dat maakt het er allemaal niet gemakkelijker op. Sterkte!

  8. Heel veel succes vandaag!
    Ik hoop echt dat ze ook wat aan de blaren kunnen doen.
    Is toch geen doen zo!
    Ik reageer niet vaak (ik kan niet altijd reageren, krijg vaak foutmeldingen), maar ik denk wel aan je.
    Hou je taai!

  9. Pfff, balen dat je zo veel last hebt. Ik gebruik bij een koortslip altijd koortlippatches van compeed. Blijft de boel droog en kan het genezen. Tegenwoordig heb ik de plekjes meer op het vochtige deel van lippen en dan werkt plakken niet.
    Succes!
    Annemieke

Geef een reactie

