Kortste dag / Shortest day

20141221_153028 resized
Wat ben ik blij dat de dagen vanaf nu weer langer worden. ’s Morgens in het donker opstaan vind ik het allerergste. En ’s middags licht aan bij tafel wil ik ook niet. Geef mij het voorjaar maar.

Vanmiddag waren we even op het strand. Er stond een ijskoude wind en er waren honderden zeesterren aangespoeld. Axel rende steeds naar zee, hij vindt het strand geweldig. Ik vond het vooral, mmm, koud.

Het enige voordeel is dat je op de winderige foto goed kunt zien hoe lang mijn haar al is. En ik wilde per se vandaag een foto. Het is de kortste dag, de dag van de diagnose.

Ik ben een dertienjaarsoverlever.

~

I am so incredibly glad that the days will be longer again from now on. Getting up in the dark is the worst thing of all. And I don’t want to switch on the light at the dinner table in the late afternoon. I prefer spring.

We were on the beach today. The wind was freezing cold. Hundreds of starfish had washed ashore. Axel kept on running to the sea, he loves the beach. I found it mainly, mmm, cold.

The only advantage of the windy picture is that it shows my hair’s length. And I definitely wanted a picture today. It is the shortest day, the day of the diagnosis.

I am a 13-year-survivor.

13 gedachten over “Kortste dag / Shortest day

  1. Wat zie je er goed uit op de foto. En wat een mijlpaal ook weer, bijzonder. Nu fijn op weg naar het voorjaar en Axels verjaardag. Wij waren ook op het strand om even uit te waaien en hebben de zeesterren ook gezien. Ze zullen wel door de wind het strand op gespoeld zijn. Heb een fijne chemovrije week met elkaar!

  2. Wat een mooie , frisse foto. Je ziet er echt totaal niet ziek uit. En dat zo al 13 jaar. Gaan jullie het bij kaarslicht , wat de sombere donkerte even verdrijft, nog samen romantisch vieren?

    Op naar de lente.
    Ik ben het donkere weer ook meer dan zat.

    Ik volg je gauw.
    Mijn 13 jaar overleving is begin mei.

  3. Hi wij waren in jouw woonplaats (onze voormalige woonplaats) niet wetende dat het alweer 13 jaar geleden was op de dag af. Ik weet nog als de dag van gisteren dat jij mij belde toen we terugkwamen van vakantie met het slechte nieuws. Je wilde ons voor onze vakantie er niet mee belasten. Ben al 13 jaar meer dan trots op je! Wens jullie nog heel veel en heel vaak en heel lang wind door je haren! Brrrrrrr

  4. Wauw….dertien jaar! Geen gemakkelijke jaren voor jullie jammer genoeg…jij bent nog steeds aan het knokken….ik ben in oktober 11 geworden…. Onkruid vergaat niet Diana….
    Geniet van je twee mannen! Fijne kerstdagen en een liefdevol 2015….

  5. 13 jaar, als ik terugdenk hoe lang dat is… ik kan me er geen voorstelling bij maken. Wel fijn dat je al doe jaren zoveel hebt gedeeld, ik heb daar veel van geleerd! En leuk om wat lengte in je haar te zien!

  6. Geniet van je ziekhuisvrije momenten!
    Je ziet er stralend uit!!
    Op naar de lente, het licht, de langere dagen en de volgende 13 jaar!
    Fijne feestdagen gewenst!!

Geef een reactie

