Modern

De makkelijkste manier om mijn bloeduitslagen niet te krijgen, was ze opvragen via een e-consult. Dat kan sinds deze week, maar volgens mij weten ze het bij oncologie nog niet.

Het bloed was zonder mijn toestemming afgenomen. Met de oncoloog had ik afgesproken om op dag 8 van de kuur geen bloed meer te prikken, omdat de schommelende waarden alleen maar onrust geven. Toen ik dacht dat de chemo startte, tapte de verpleegkundige toch een buisje bloed af.

Boos was ik toch al. Ik had daarvoor drie kwartier in een steeds vollere wachtkamer moeten wachten zonder verklaring of excuses voor de uitloop. En dat terwijl ik de eerste afspraak van de dag had om half negen. De planning was weer prut.

Daar kon die niet-afgesproken bloedafname ook wel bij.

De chemo valt lichter dan eerder. Gisteren ging het goed. Vandaag was Ik in de ochtend actief, in de middag lag ik op de bank.

Axel had een driegangen-kleuterkerstdiner. Gerard is naar de kerstborrel voor de ouders geweest.

Ik was verstandig. Een paar honderd hoestende ouders in de gymzaal leek me riskant voor mij. Ik ben eindelijk wat minder verkouden.

De volgende afspraak met de oncoloog is op Oudjaarsdag. Tot dan ben ik ziekenhuisvrij, een heerlijk vooruitzicht!

~

The easiest way NOT to get my blood results was to request them through an e-consult. This is a new option since this week, but I think they haven’t realised it at oncology.

My blood had been drawn without my consent. I have agreed with the oncologist that we will no longer do a bood-draw on day 8, berceuses the fluctuating values cause nothing but unrest. When I thought the chemo would start, the nurse did do a blood-draw.

I was angry anyway. I had been waiting 45 minutes in a waiting-room, which got fuller and fuller. No explanation, no apologies, while I had the first appointment at 8.30 am. Planning was lousy, again.

So a non-agreed blood-draw was just another irritation.

The chemo seems lighter than before. Yesterday went well. This morning I was active, but I lay on the couch in the afternoon.

Axel had a three-course dinner at school. Gerard went to the Christmas drinks for the parents.

I was wise. A few hundred coughing parents in a classroom seemed too risky. My Coldplay had finally improved.

Next time I see the oncologist is on December 31. Until then, I have a hospital holiday, which I am really looking forward to!

7 gedachten over “Modern

  1. Heel verstandig….
    Als ze de volgende keer weer ongevraagd bloed afnemen, zou ik ze vragen dat buisje daar te stoppen waar de zon nooit schijnt. Dat past vast wel…….
    Maar is dan misschien weer niet zo verstandig haha

  2. pauze tot 31 12 dat klinkt in ieder geval heel erg goed. Maar wel balen dat wachten, zo irritant en nooit geen uitleg en ook geen sorry, wat is er toch met die mensen dat ze hun gewone normale manieren kwijt raken. afgestompt? Fijne kerstdagen!!!

  3. Moet jij in de wachtkamer wachten om je kuur te krijgen? Ik kan altijd meteen doorlopen naar de dagbehandeling? En bij ons zieke huis hangen borden met berichten hoe lang je wachttijd van je oncoloog is.

    Ik verbaas me altijd dat het in jouw ziekenhuis zo oud-bollig allemaal nog georganiseerd is. En dat voor een universiteitsziekenhuis. Behoorlijk veel werk aan de winkel voor de patientenraad. Doe dus goed je best. Jullie krijgen een nieuwe bestuursvoorzitter. [Mijn ziekenhuis] verliest er een aan jullie die hier hard gewerkt heeft aan kwaliteit en patientveiligheid.

    Fijn dat jenna je tweede gift van kuur vijf minder moe en futloos bent. Verstandige keuzes ook gemaakt om goed voor jezelf te zorgen.
    Hopelijk houden jij en ook ik de griep buiten ons systeem. Dat kunnen we er niet bijhebben.

    Nu twee weken ziekenhuisvrij. Fijn hoor!
    Leuke Plannen?

    1. Annie, het is de wachtkamer van de dagbehandeling. Ik hoef niet op de poli te wachten. De wachtkamer zit vrij snel vol omdat sommige patienten met drie of vier personen komen.

      Ik baalde vooral omdat ik om tien voor acht van huis was gegaan, in de regen, in het stikdonker… Dan had ik ook wel een uurtje langer kunnen blijven liggen in deze donkere dagen!

  4. Ik kan me voorstellen dat je baalde, dat wachten zonder uitleg is erg vervelend. Dank voor het delen van je verhalen. Fijn dat je nu tot de 31e geen ziekenhuisbezoeken hoeft. Geniet van dat geweldige mannetje van jullie! En nogmaals, respect voor hoe je het doet allemaal.
    Met groet, tinus

Geef een reactie

