Weer bloedgeprikt / Another blood-draw

Toch wel flink gespannen liet ik vanmorgen weer bloedprikken. Ik zou over de uitslag gebeld worden, maar het leek me verstandiger om even te blijven wachten. Dan kon ik bij opnieuw lage leuko’s de discussie over uitstel van de kuur live aangaan.

Discussie was niet nodig, mijn bloed was hersteld. Leuko’s waren 5,8, neutrofielen 3,7. De kuur gaat morgenochtend door. Mijn verkoudheid is gelukkig minder. Ik hoest nog wel, vooral als ik praat.

Tevreden ging ik van het ziekenhuis door naar mijn werk. Door het uitstel kan ik niet echt helpen met de Kerstactiviteiten op Axels school, maar ik ben nu wel ziekenhuisvrij in de week van Kerst. Eerste Kerstdag bij mijn ouders op de bank en Tweede Kerstdag bij mijn schoonouders was ook niet zo’n aantrekkelijk perspectief. Nu ben ik relatief fit met Kerst. De oncoloog zie ik weer op Oudjaarsdag.

Met een oud-collega van vijftien jaar geleden had ik half-half een lunchafspraak. Opeens had ik geen zin meer in een lawaaiig eetcafé, waarin ik mijn stem weer zou forceren. Ik stelde voor om broodjes te halen en in het park op te eten.

Nu de vermoeidheid toeneemt onder vinorelbine, wandel ik weinig meer. Eerst liep ik ’s ochtends drie kwartier nadat ik Axel naar school had gebracht, maar dat ging de laatste weken niet meer. Ook deze wandeling gaf een paar hoestbuien door de combinatie van broodkruimels en koude lucht.

Eenmaal terug op kantoor was ik wel heel blij dat ik buiten was geweest. De frisse lucht had me goed gedaan en de beweging ook.

~

I was quite tense when I had my blood drawn this morning. I was supposed to receive the results by phone, but considered it wiser to wait a bit. In case of low leukocytes, I could discuss delay of the IV face to face.

No need for discussion: my blood values had recovered. The leukocytes stood at 5.8 and the neutrophiles at 3.7. I will get the next IV tomorrow morning. My cold is almost over. I still cough, especially when I talk.

I felt quite fine while on my way from the hospital to work. The delay has hampered me to help with the Christmas activities at Axel’s school, but I am hospital free at Christmas. Spending one day lying at my parents’ couch and one day at my in-laws’ couch was not a very nice perspective. Now I will be relatively fit at Christmas. I will see the oncologist again on December 31.

I had a lunch appointment with a former colleague (from fifteen years ago). I suddenly did not feel comfortable about a noisy lunchroom, where I would have to over-scream my voice. I proposed to get some sandwiches and eat them in the park.

Now that my fatigue increases while on vinorelbine, I make fewer walks. I used to walk for forty-five minutes after I had taken Axel to school, but was too tired in the past weeks. This walk did bring some coughs because of the combination of bread crisps and cold air.

Back in the office I was very glad I had been outside. The fresh air had been good for me and so was the exercise.

8 gedachten over “Weer bloedgeprikt / Another blood-draw

  1. Zo heeft het nadeel van het uitstel toch ook een voordeel. Fijn dat je bloed waarden nu weer zo zijn dat de kuur morgen door kan gaan. Ik duim voor eindelijk een flinke daling.

  2. Jij bent nu waarschijnlijk al in het ziekenhuis. Je bloedwaarden herstelden zich echt perfect. En hopelijk hoef je nu door die week uitstel met de feestdagen niet alleen maar te ‘ bankhangen’. Ook al neemt de vermoeidheid lopende het aantal kuren toe, ik hoop echt dat je wat weer wat meer energie in de rustweek op kunt bouwen zodat je met Gerard en Axel wat leuks kunt ondernemen.

    1. Ik ben allang thuis, ik stond om kwart voor tien alweer op het station. Het spoelen heb ik versneld laten doen, daar teuten ze altijd zo mee. Ik denk dat de rustweek met de feestdagen wel mogelijkheden biedt om weer op te bouwen. En ik wil ook weer proberen meer te wandelen.

  3. Succes met je kuur, hopelijk geen te heftige reactie!
    Het uitstel van vorige week is dan toch voor iets ‘goed’ gebleken
    Geniet van het buiten komen als het lukt!

Geef een reactie

