Opmerkzaam / Observant

Van de andere ouders op het schoolplein hoorde ik dat Sint twee jaar geleden door de brandweer was gebracht en vorig jaar met een bakfiets kwam. Dit jaar kwam Sint met een BMW cabrio. Axel stond ergens vooraan met zijn vriendjes.

Toen ik hem ’s middags ophaalde, had hij zijn Pietenmuts achterstevoren op zijn hoofd gezet, over zijn Spidermanmuts heen. “Waarom doe je dat?”, vroeg ik. “Omdat ik het wil”, zei hij.

We liepen al op de stoep naar onze voordeur, toen achter ons werd getoeterd. Axels juf van vorig jaar zwaaide enthousiast en vroeg of hij ook pakjesavond ging vieren. Axel bevestigde dit.

“Goed dat ik mijn Pietenmuts zo op had”, zei hij, “want nu wist de juf wie ik was. Ze had mijn nieuwe jas nog niet gezien!”

Ik maakte net de voordeur open toen hij er nog aan toevoegde “heb je gezien dat de juf in de auto van Sinterklaas reed?”

~

I heard from other parents at the schoolyard that Saint Nicholas had been brought by the fire arms department two years ago. Last year he arrived by cargo bike. This year his means of transport turned out to be a BMW cabrio. Axel stood somewhere in the front among his friends.

When I picked him up in the afternoon, he wore his Pete hat over his Spiderman hat, but the other way round as it should be. “Why do you do that?”, I asked. “Because I want to”, he said.

We had almost reached our front door when a car honked. The teacher Axel had last year waved enthousiastically and asked if he would celebrate Saint Nicholas’ Eve (“Presents’ Night”). Axel confirmed.

“It was good I wore my Pete hat this way”, he said, “now the teacher knew who I was. She had not seen my new coat yet”.

I opened the front door when he added “have you seen that she was driving Saint Nicholas’ car?”

11 gedachten over “Opmerkzaam / Observant

  1. Wat zal Axel dit soort anexdotes later waarderen. Menige moeder denkt ze wel te onthouden. Jij moet ze min of meer gedwongen opschrijven waarmee je hem iets extra’s meegeeft.

  2. Hahaha wat een heerlijk kind! Gewoon constateren dat de juf in de auto van de sint rijdt en weer over tot de orde van de dag. Geweldig!

Geef een reactie

