Weer werken en sporten / Working and exercising again

“Wow, wat is je haar lang!”, zei de fitnessinstructrice. Lang is het niet, maar wel flink gegroeid tijdens haar vakantie (van drie weken).

Fitnessen ging vrij goed na een tijd niet trainen. De afgelopen weken heb ik veel gewandeld, maar niet echt gesport. Vergeleken met mijn vermoeiende fietstocht naar Sinterklaas was ik alweer in betere conditie dan zaterdag. Mijn rode bloedcellen zijn aan het stijgen.

Ik heb vandaag ook gewerkt en ga dat morgen weer doen. Veel werk heb ik trouwens niet verzet, want iedereen kwam vragen hoe het gaat.

Hoeveel uur per week ik ga werken, weet ik nog niet. Waarschijnlijk is 24 uur werken niet haalbaar bij vinorelbine, omdat ik meer last van bijwerkingen heb dan ik had bij taxol. Ook ben ik nog een beetje zoekende naar taken die ik goed kan uitvoeren. Werk is er zat, maar als ik weinig uur werk, kan ik geen grote coördinatieprojecten doen (en die vind ik eigenlijk het leukste). Van mijn leidinggevende mag ik zelf aangeven hoe ik mijn werk wil inrichten, dus dat is heel luxe.

Het voelde goed om weer terug te zijn!

~

“Wow, your hair is long!”, the fitness instructor said. It is not long, but it has grown a lot since her (3-week) holiday.

Fitness went quite well after a few weeks without training. I did go for walks, but have not really exercised. Compared to my tiring cycle tour to Saint Nicholas last Saturday, my condition has improved. My erythrocytes must be rising!

I also worked today and will do so tomorrow. I did not finish much work, because everyone came by to ask how I am doing.

I guess that 24 hours/week is not feasible while on vinorelbine, because I have more side effects than I did on Taxol. Besides, I am still searching for suitable tasks. There is plenty of work, but if I work few hours, I cannot do any big coordination projects (the ones I like best). My manager said that it is up to me how I organise my work, so that is very luxurious.

It felt good to be back!

6 gedachten over “Weer werken en sporten / Working and exercising again

  1. Weer fitter naar het werk. Jij blijft verbazen.

    En wat fijn toch dat jij alle ruimte krijgt eigen zinvolle werkzaamheden te zoeken en om jouw ziekte- situatie heen te plooien.

    Dat noem ik nou nog eens een ‘ zorgzame arbeidsomgeving ‘.
    Iets om dankbaar voor te zijn!

Geef een reactie

