Intocht van Sinterklaas / Saint Nicholas’ parade

Met Piet / With Pete

Met Piet / With Pete

In het Sinterklaasjournaal zagen we gisteren dat opa Piet per ongeluk de pietenfabriek in Gouda op slot had gedaan en de sleutel meegenomen. Bij de intocht op televisie bleek dat de sleutel op tijd terug was.

“Dat wist ik wel”, zei Axel, “want in mijn droom was dat ook zo. En ik ging opa Piet helpen”.

Na de uitzending pakten we snel onze fietsen om Sinterklaas live in de buurt te zien.

“Ik ga bij papa achterop”, zei Axel, “want jij bent moe”.

Dat is ook zo.

Mijn bloedplaatjes zijn dit weekend laag. Ik snuit steeds bloedneuzen. En mijn rode bloedcellen zullen ook wel laag zijn, want ik fietste langzamer dan normaal en kon bijna niet praten en fietsen tegelijk.
Veel praten was ook niet nodig, want Axel zong steeds Sinterklaasliedjes. Tussendoor riep hij ons als hij een bijzondere auto zag.

Muziekpieten met Sinterklaas op het podium / Music Petes and Saint Nichholas on stage

Muziekpieten met Sinterklaas op het podium / Music Petes and Saint Nichholas on stage

Hij is erg met taal en rijmen bezig en stelde nog een paar lastige vragen:
Wat is kapoentje?
Wat is een gard?
Kunnen Pieten in het donker wel mijn schoen zien?

De woonkamer was een slagveld van auto’s, kleurboekjes en legosteentjes. Dat heeft Axel heel snel en netjes opgeruimd, omdat de Pieten er anders over zouden kunnen vallen als ze vannacht een cadeautje in zijn schoen stoppen.

Axel kondigde aan om door het sleutelgat van de kamerdeur te kijken als hij vannacht naar de wc moet.

“Misschien zie ik de Pieten dan wel!”

~

We had seen at yesterday’s Saint Nicholas’ news that grandpa Pete had, by mistake, locked the Pete factory in Gouda. And he took the key with him. Today’s broadcast of the parade proved that the key was back in time.

“I knew it would”, Axel said, “because this was just the same in my dream. And I helped grandpa Pete”.

We quickly took our bicycles to see Saint Nicholas live in our neighbourhood.

“I will ride at Daddy’s bike”, Axel said, “because you are tired”.

I am.

High five met Piet / High five with Pete

High five met Piet / High five with Pete

My platelets are low this weekend. There is blood on the tissue when I blow my nose. And my erythrocytes must be low, too, because I cycled slowlier than I normally do and could hardly talk and cycle at the same time.

No need for talking anyway, because Axel sang Saint Nicholas’ songs, interrupted by calling us when he saw special cars.

He loves language and rhymes and asked some difficult questions about the old-fashioned lyrics of Saint Nicholas’ songs.

And he wanted to know if Petes can find his shoe in the dark.

The floor of our living room was totally covered with cars, colouring books and lego blocks. Axel rearranged it fast and nicely, otherwise the Petes would fall if they put a present in his shoe tonight.

Axel announced that he would peek through the door’s keyhole if he has to go to the bathroom tonight.

“I may see the Petes!”

5 gedachten over “Intocht van Sinterklaas / Saint Nicholas’ parade

  1. O heerlijk die magie. Ik wist ook zeker dat het goed kwam maar ik vond het best spannend of pietje paniek nog terug kwam.en nu is hij weer weg wat een toestand toch ieder jaar 😉

    Vervelend dat je zo moe bent maar dit was het weekend na de toediening toch?
    Wat heerlijk dat je niet thuis ziek in je bed lag dan.

    Geniet van de kleine man.
    Goed dat je het zegt ik ga zo even wat chocolade munten in maat 37 gooien 😉

  2. Blij te lezen dat jullie samen hebben kunnen genieten van de komst van de Sint!
    Hopelijk komt er snel een oplossing voor de nare bijwerkingen.

  3. Ziet er gezellig uit. En met hulp van gerard , ondanks de vermoeidheid , toch nog wat genoten. En… Axel trekt rake conclusies en stelt leuke vragen. Manneke ok trots op te zijn!

Geef een reactie

