Buiten spelen / Playing outside

Sinds ik met superkort haar de straat op ben gegaan, word ik in de buurt en op het schoolplein als kankerpatiënt herkend. De meeste mensen denken dat ik de chemo nu achter de rug heb, dat wel, maar mijn korte haar levert ook veel steun op.

Ik heb hulp aangeboden gekregen van veel moeders van school. Axel mag bij verschillende vriendjes altijd komen spelen. En in mijn telefoon staat nu een heel ‘noodnetwerk’ van part-time werkende ouders die op verschillende dagen van de week Axel zouden kunnen opvangen. Gelukkig heb ik hier nog geen beroep op hoeven doen en voel ik me nog steeds goed.

Gistermiddag speelde Axel bij een van die vriendjes. Die moeder had gevraagd of hij vies mocht worden, want ze ging ‘met de kinderen naar buiten’. Ik dacht dat ze een speeltuin bedoelde…

Foto’s onderaan.

~

Since I walk the streets with ultra-short hair, I get recognised as a cancer patient in the neighbourhood and at the school yard.

Many mothers have offered assistance. Axel can play at his friends’ houses at any time that I need rest. My phone contains an ‘emergency network’ of part-time working parents, who could pick up Axel from school on different days of the week. Fortunately I have not needed the network yet.

Axel played at one of his friends’ yesterday afternoon. The mother had asked if he could get dirty, because she ‘took the children outside’. I thought she meant she was going to a playground…

 

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

10 gedachten over “Buiten spelen / Playing outside

  1. Ha ha nou hij ziet er schoon uit voor een middag kinderboerderij en natuurspeeltuin 😉
    Heerlijk

    Wat betreft de telefoonnummers die kunnen altijd van pas komen en als je ze niet nodig hebt ook goed toch?

  2. Goud waard dit soort contacten. Het geeft je vast ook een goed gevoel zo’n netwerk om je heen waar je zo nodig een beroep op kunt doe. En vooral waar ook nog vriendjes zijn met wie Axel graag speelt. Als alle speelafspraken zo leuk zijn als deze is Axel straks niet meer thuis te houden 😉

  3. Wat fijn dat je je goed voelt. En de moeder-contacten zijn goud waard, weet ik uit ervaring 😀. Een rustgevend & prettig idee dat je mannetje altijd bij vriendjes terecht kan!

Geef een reactie

