Niet meer moe en tijd voor foto’s / No longer tired and time for pictures

Na eind vorige week vooral veel op de bank gelegen te hebben, maakte ik zaterdag met Axel een korte wandeling door de buurt. Zondag heb ik weer wat meer kunnen doen, maar nog steeds was ik redelijk moe. Pas maandag ging het echt beter.

Met de bedrijfsarts had ik maandag toch al een afspraak. Echt moe, zoals direct na het vinorelbine-infuus, was ik niet meer. Toch heb ik gevraagd of de afspraak telefonisch kon. Dat kon, dus dat scheelde me de heen- en terugreis.

Ik heb tegen de arts hetzelfde gezegd als eerder tegen mijn leidinggevenden: ik ben heel gemotiveerd om te blijven werken, maar als ik drie dagen van de week uitgeput ben en daarna nog twee dagen redelijk moe, dan wil ik niet de resterende twee dagen tot de volgende kuur gaan werken. Dat snapte de arts. Ik ben daarom voorlopig 100% ziekgemeld in plaats van 30% zoals eerst.

fotoboekIntussen werk ik aan Axels fotoboeken. Het eerste boek, dat uiteindelijk 120 pagina’s telt en erg veel werk was, is door Axel op zijn zachtst gezegd met gemengde gevoelens ontvangen. Vooral de eet/knoeifoto’s van Axels eerste groentehapje en zijn gesmeer met yoghurt vielen niet bij hem in de smaak.

“Waarom hebben jullie mij niet gepoetst?”, vroeg hij.

Ik hoop dat hij het boek (en de volgende boeken, waaraan ik nu werk) later wél mooi zal vinden!

~

After spending my time mainly lying on the couch late last week, Axel and I made a short walk through our neighbourhood on Saturday. I could do a bit more on Sunday, but I was still pretty tired. It went really better only on Monday.

I had an appointment with the company doctor on Monday anyway. I was no longer really tired, like directly after the vinorelbine IV. Still I have asked if I could get a telephone appointment. I could, so I did not need to travel back and forth.

I told the doctor what I had already told my managers: I am very motivated to continue working, but if I am exhausted three days per week and tired for two more days, this means I do not want to work on the two remaining days until the next IV. The doctor understood. So right now I am on 100% sickness leave instead from 30% (as I was).

Meanwhile I work on Axel’s picture books. The first book, which has grown till 120 pages, was a lot of work. Axel had, to say the least, mixed feelings about it. He disliked especially the dinner pictures of his first veggies and his clumsy yogurt eating.

“Why didn’t you clean me?”, he asked.

I hope he will start to like the book (and the next books I am working on right now)!

7 gedachten over “Niet meer moe en tijd voor foto’s / No longer tired and time for pictures

  1. Zeker zeker weten dat hij over een paar jaar de lol van niet gepoetste foto’s in gaat zien ! Maar voor nu….zou ik ook tegen mijn mama zeggen, wat doe je nu!

    Fijn dat je niet hoeft te werken, al klinkt dat nu niet logisch want dat is wat je graag wil! Maar beter om goed naar jezelf te luisteren en dus complimenten dat je dat gedaan hebt!

    Geniet van het maken van de boeken, uit ervaring weet ik het is een hels karwei, maar oh zo leuk voor nu en later !

  2. Ik loop 12 jaar achter met de foto boeken 😉

    En het zal wel even duren voor hij de lol er van in ziet. Maar dat geeft niet uiteindelijk komt dat wel goed 🙂

    Wat betreft het werken
    Als niet kan wat moet dan moet maar wat kan…
    X

  3. Ha ha ha. Geweldige opmerking van Axel voor wie je je uit de naad werkt Netjes opvoeden heeft zijn keerzijde ;-). Later lacht hij zich een bult erom. kon ik maar even in je eerste fotoboek bladeren. Heerlijk koppie op de voorkaft. Zo mooi rond, een echte baby!

    Moet geen gemakkelijke beslissing voor je zijn geweest, je 100% ziek melden. Je werkt zo graag en het is boeiend, belangrijk werk. Maar soms is het nodig een andere beslissing te nemen. Nu kan je zonder teveel druk en meer ontspannen doorgaan met de foto boeken. Ook heel belangrijk werk en ook nog een hele klus, Voldoende tijd om dit nu te doen voor axel is NU het belangrijkste!

    Rust en werk en geniet zoveel je kan van wat je doet.

    1. Heel fijn trouwens dat je niet moe meer bent. Je lichaam overwint het dus nog steeds: de koorts, de lamlendigheid. Vandaag wel weer kuur en bloedprikken geloof ik? Spannend! Hou de moed erin Diana!

  4. Blij te lezen dat het beter gaat met de vermoeidheid!
    Ongetwijfeld geen gemakkelijke beslissing om je 100% ziek te melden maar wel ‘wijs’ om naar je lichaam te luisteren.
    Ik twijfel er niet aan dat Axel de fotoboeken later wel naar waarde zal weten te schatten.

Geef een reactie

