Uitgeput geweest / Been exhausted

Mijn tumormarker is na twee vinorelbinekuren niet gaan dalen maar doorgestegen. Dat was al een tegenvaller.

Wat het voor mij psychisch nog veel zwaarder maakte is dat ik wederom twee dagen volledig gevloerd ben geweest na het infuus. Zowel donderdag als vrijdag heb ik eigenlijk alleen maar op de bank gelegen (met het bekende uitzicht), te moe om wat dan ook te doen. Ik voel me dan zo slap dat ik nauwelijks kan opstaan om drinken te pakken. Samen aan tafel eten met Axel en Gerard lukt niet, omdat het te vermoeiend is om zo lang rechtop te zitten.

Geestelijk was ik niet moe. Ik heb wel naar het radionieuws geluisterd. Maar lezen ging niet. Mijn armen waren te slap om een tijdschrift, boek of Ipad vast te houden.

Maandag en dinsdag had ik nog volledige dagen gewerkt en daarna gesport, dus het moesten wel de bijwerkingen zijn, maar leuk is anders.

Eerst leek het decadent om Axel na zijn logeerpartij twee dagen naar de vakantie-opvang te laten gaan terwijl ik thuis was, maar uiteindelijk was ik er heel blij mee. Ik kon hem met moeite brengen en halen terwijl de opvang op school is en dus vlakbij.

Het weekthema was Halloween, dus hij kwam twee keer als een geschminkte Spiderman naar huis. De eerste keer had de juf nog gevraagd of hij geen tijger wilde worden, want ze wist niet hoe Spiderman eruit zag. Axel liet zich niet afschepen en kreeg de juf zover dat ze een plaatje opzocht op haar telefoon.

~

My tumour marker did not decrease after two rounds of vinorelbine, but still rises. That was a disappointment.

What made this even more difficult, psychologically, is that I was, again, totally exhausted after the IV for two whole days. On both Thursday and Friday I basically laid on the couch (with this view), too tired to do anything. I feel so weak that I can hardly get up to get a drink. I could not have dinner with Axel and Gerard because it is too tiring to sit straight up for a long time.

I was not tired mentally. I did listen to the radio news. But I could not read. My arms were too weak to hold a magazine, book or Ipad.

I had been working full days on Monday and Tuesday, followed by aerobics classes, so this had to be vinorelbine’s side effects. But it was tough.

It seemed a bit decadent to bring Axel to after school activities during the autumn holidays while I was at home, but I was very glad he went. I could hardly walk him there, though it is really nearby.

This week’s central theme was Halloween, so he came home as Spiderman twice. The first time the teacher had asked if he would not like to be a tiger. She did not know what Spiderman looked like. Axel insisted on Spiderman and convinced the teacher to look up Spiderman’s picture on her phone.

13 gedachten over “Uitgeput geweest / Been exhausted

  1. Vervelend dat je er zo moe van bent. Terwijl jij voor de meeste chemo’s relatief weinig hoeft te laten. Ik hoop gewoon dat de stijging een vertekend beeld gaf en de chemo wel blijkt te werken zodat je iig weet waar je het voor doorstaat.
    Denk aan je.

    Ik denk trouwens ook veel aan je spiderman fan iedere keer als ik iets met spiderman zie 😉 zie nu de foto’s pas Leuk !!!

  2. Wat naar voor je, je zo voelen. Het klinkt nl erg zwak en uitgeput zoals je het omschrijft. Ik denk dat de hoge koorts je zo slap laat voelen. Is die nu weg? Hopelijk voel je je nu beter.

    Axel heeft zo te zien het toch wel heel leuk gehad . Goed dat hij naar de opvang kon en mocht van jou! Dat manneke is graag tussen de kindjes!

    Leuke foto’s van hem en voor mij echt meegenieten met de prachtig gesminckte spiderman- haloween boy.

  3. Wat verdrietig om te lezen dat de marker juist stijgt ipv daalt op de vinorelbinekuur. Als iets werkt is het de ellende zo veel meer waard.
    Hopen dat er nog iets gebeurd of dat je snel over kan op de volgende.

    1. Geen idee, Ellen. Het vreemde is ook dat ik vooral heftig reageer op het eerste infuus op dag 1 en veel minder heftig op het infuus van dag 8. Terwijl er evenveel in zit.

      Veel patiënten zijn trouwens van iedere chemo moe maar ik kwam er tot nu toe zo goed doorheen dat ik dit niet had verwacht

      Gisteren ben ik voor het eerst weer buiten geweest en vandaag hebben we twee korte uitstapjes gemaakt. Dat was ook echt genoeg voor mij nu.

  4. Ik hoop dat je je weer wat energieker voelt, Diana. Hier word je niet blij van. Komende week word een spannende week, lijkt me. Als je weer bloed gaat prikken en nog een ronde vinorelbine. Hopelijk iets minder uitputtend dit keer en een marker die niet verder stijgt.
    Fijn dat Axel zich zo vermaakt op de BSO. En maandag weer gewoon naar school, natuurlijk. Go go, spiderman 🙂

  5. Sjeez, rot voor je die moeheid…lijkt me slopend. Vanuit de verte probeer ik dit gemene spul om te toveren tot een goed werkend medicijn dat de marker laat dalen en dalen en dalen totdat je je weer fit voelt. Heel erg veel sterkte!

    Liefs, Zilver

  6. Ik geniet ook erg van je spiderman zoon verhalen. Mijn zoon is 6 en ook zo in de ban van deze held geweest 🙂
    Gaat het inmiddels langzaam weeer wat beter en lukt het je om aan de fotoboeken te werken zoals je graag wilde? kalm aan doen hoor, sterkte!

Geef een reactie

