Krachtig / Powerful

Vandaag / Today

Vandaag / Today

Alweer een half jaar geleden ging ik kaal op de foto.

Het was een spannende exercitie.

Toen ik op mijn werk vertelde dat ik op een oproep op internet van een fotograaf had gereageerd, zei een collega ‘weet je wel dat in die buurt een heeeeeeeeel groot psychiatrisch ziekenhuis zit?’

Ik had er wel vertrouwen in. Op de site van de fotografe stonden foto’s van bekende artiesten zoals Caro Emerald, Waylon en Nick & Simon en haar eigen naam en adres.

Het werd een heel speciale dag, waarin ik in witte en zwarte kleding ben gefotografeerd. Fotograferen bleek acteren met opdrachten zoals ‘denk aan iets dat je boos maakt’ en ‘kijk om en Axel komt er net aan’.

De psychiatrische inrichting was daar trouwens weg.

Gisteren was een van mijn foto’s onderdeel van een artikel in de Telegraaf. Dit is niet de foto die ik zelf het mooiste vond, want dat was de foto waarop ik zogenaamd naar Axel keek. Maar hij paste goed in de serie ‘Kale kanjers’, geplaatst in het kader van Oktober Borstkankermaand.

Misschien komt er volgend jaar nog een expositie van de foto’s.

(De fotografe zoekt trouwens nog kale, allochtone modellen. Meld je aan, het is echt leuk om te doen!).

~

Already six months ago I got photographed with my bald head.

It was an exciting event.

When I told at work that I had come into contact with the photographer through the internet, a colleague asked if I knew about the ‘giant psychiatric hospital in that region’.

I was confident. The photographer’s website was filled with pictures of well-known artists like Caro Emerald, Waylon and Nick&Simon, as well as her own name and address.

It became a special day with pictures of me in white and black clothes. Being photographed turned out to be acting with instructions like ‘think of something that makes you mad’ and ‘look around, Axel is coming’.

And the psychiatric hospital was no longer there.

One of my pictures was part of an article in yesterday’s Telegraph newspaper. This is not my favourite picture, that was the one where I pretended to look at Axel. It does fit well in the serie ‘Bold and beautiful’ and the breast cancer month of October.

There may be an exposition of the pictures next year.

Artikel Telegraaf

Artikel Telegraaf

19 gedachten over “Krachtig / Powerful

  1. Het is een pracht foto, heel indringend en krachtig. Je kijkt ook bij deze foto eerst naar de ogen en daarna zie je pas dat je kaal bent. Stoer hoor, dat je daar aan mee hebt gedaan.

  2. En jij had haar stiekem mijn telnr gegeven.;-) toen ze nog iemand zocht van boven de 70. Nu sta ik ook op foto, maar niet in de VROUW van de telegraaf. Later doe ik dus wel mee op haar expositie waar ze al een ruimte voor heeft.

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar al jouw foto’s. Deze in de VROUW is al zo mooi en niet eens jouw mooiste zeg je.
    Je kijkt er zo zacht zacht, warm en met een koesterende blik op.
    Ik vind hem heel mooi.

    Ook de andere foto’s in VROUW magazine zijn prachtig. Caroline is een echte foto- kunstenares. En mijn foto’s zijn ook al zo mooi, maar die mag ik nog niet laten zien!

    De expostie wordt vast heel bijzonder.

  3. inderdaad mens wat een stoere foto! Mag je trots op zijn! Je staat er niet alleen stoer op maar in al je krachtigheid ook gewoon kwetsbaar en mooi !!

Geef een reactie

