Iets beter / A bit better

Heel voorzichtig denk ik dat ik minder moe ben na het tweede deel van de tweede vinorelbinekuur. Ik heb vanmiddag wel gerust, ook omdat het hier thuis op woensdagmiddag een heksenketel kan zijn als de mannen thuis zijn. (Een van de mannen is wel rustig, maar de ander niet).

Ik moest vanmorgen vroeg op pad met een vertraagde trein en stond/hing tussen de kletsende studentes in een stiltecoupé. Bij oncologie zat ik helemaal alleen een half uur in de wachtkamer. Was ik daarvoor in het donker van huis gegaan?

Ook de kuur kreeg ik alleen: er waren geen andere patiënten op de stoelen. Ik heb braaf opgebiecht dat ik met koorts was thuisgebleven en paracetamol had geslikt. Dat vonden de verpleegsters natuurlijk niet goed, want je moet bellen. Ik zei dat ik ervaring heb op de SEH en met uitgezaaide borstkanker niet serieus ben genomen. Bovendien had ik dit paracetamoladvies van een ervaren stafoncoloog. Ik ben niet helemaal op eigen houtje gaan knoeien.

De verpleging was wel heel enthousiast over mijn bezoek aan het internationale congres. Ik heb een hoop met ze te stellen gehad vier jaar geleden, omdat ze me lastig en eigenwijs vonden. Maar inmiddels draaien ze toch een beetje bij.

Morgen blijf ik zeker nog thuis en als het goed is ga ik vrijdag weer werken (en sporten als het lukt).

~

My very preliminary thought is that I am less tired after the second part of the second round of vinorelbine. I did rest in the afternoon, partly because the house can be full of noise on Wednesday afternoon when the men are home. (One of my men is quiet, the other one is not).

I left on a delayed train early in the morning and stood/hung around in a supposed-to-be silent part of the train, surrounded by chattering students. When I arrived at the oncology department I was the only one in the waiting room for half an hour. And I left home early still in the dark?!

I had the IV alone, too: no other patients in the chairs. I told the nurses in all honesty that I had stayed home in spite of fever and had taken paracetamol. They did not approve, I should have called. I said I have ER experience and was not taken seriously with metastatic breast cancer. Besides, it was an experienced staff oncologist who gave me this paracetamol advice. I did not mess around all by myself.

The nurses were very enthousiastic about my international congress visit. I have had quite some discussions with them 4.5 years ago because they found me difficult and stubborn. But they slowly change their minds.

I will definitely stay at home tomorrow and if all goes well I will go back to work on Friday (and to the gym if I manage).

10 gedachten over “Iets beter / A bit better

    1. Nee, geen koorts, maar eerder kwam die koorts 36 uur na het infuus dus dat zou pas vanavond zijn. Ik ben veel minder moe dan vorige week en niet slaperig.

      Het vreemde is dat mijn bloedwaarden deze week lager zouden moeten zijn dan vorige week. Nu zou ik dus vermoeider zijn, maar ik ben juist erger moe in de eerste week van de kuur.

  1. Wat fijn dat je het zelf deze keer als minder vermoeiend ervaart. Vandaag nog even kalm aan doen en dan wie weet morgen al weer redelijk op de been. Fijne dag!

  2. Goed om te horen dat het na je tweede vinorelbine wat beter met je gaat.

    Is dat dezelfde hoeveelheid of is het minder vinorelbine wat je op dag 8 krijgt als op dag 1? Je lijkt op gift 1 veel heftiger te reageren dan op gift 2 .

    Nu zit je dus in week 2 van deze kuur.
    En begint dan volgende week woensdag je pauzeweek?

    Nu maar gauw doorgaan in de opgaande lijn.
    Zodat je kan werken en sporten en spelen.
    Zonodig op onderdelen wat aangepast.

    1. Ik krijg 2x hetzelfde en waar je bij de 2e gift meer bijwerkingen zou verwachten lijk ik die bij de 1e gift te krijgen. Ook de koorts was 2x bij de 1e gift. Het is een van mijn vragen voor de oncoloog als ik haar weer zie.

      1. Even vandaag in een andere, intellectuele en interessante omgeving. Ook hopelijk wat , zo nodig aangepast, sporten. Even van de geraniums weg en tussen andere mensen zijn, met andere thema’s bezig zijn. Doet je vast goed, ook al zou je nog wat moe zijn.

        1. Inderdaad ben ik (even) op het werk. Ik ben vroeg begonnen vanwege een deadline en die ga ik halen (nog een uur). Axel is ziek en hangerig. Gerard is nu bij hem thuis en ik los straks af. Van sporten gaat het niet meer komen vandaag, maar hopelijk knapt Axel nog wat op. Hij was heel zielig toen ik wegging, met rode wangen op de bank onder een slaapzak. Hij zat wel Brandweerman Sam te kijken.

Geef een reactie

