Speciale dag / Special day

Klaar voor de start / Ready to start

Klaar voor de start / Ready to start

Oktober is een drukke maand. Voor wie het nog niet wist: het is borstkankermaand. Verder was het op 4 oktober Dierendag en is het op 13 oktober uitgezaaide borstkankerdag (= dierendag voor vrouwen zoals ik, wat ik daarvan vind schreef ik vorig jaar al een keer op).

Wat ik pas sinds vrijdagavond weet, is dat het op 6 oktober ook nog de Dag van de Leerkracht is. Huh? Nog een speciale dag in oktober?!
In de schoolnieuwsbrief stond dat we aan de leerkrachten moesten denken. Maar nergens stond wat we dan moesten doen.

Ik besloot met Axel te knutselen voor de juf. Al sinds zijn vorige oppas een nieuw lesrooster kreeg, verzamelt hij eierdozen en wc-rolletjes, ‘want daar kunnen mijn oppas en ik dan iets moois van maken’. Op internet zocht ik een niet te moeilijke knutsel van een eierdoos en drie wc-rollen, die ook voor mij te doen moest zijn.

De eerste eierdoos sneed ik stuk. De tweede ook. Toen was de helft van de voorraad al op en we waren nauwelijks begonnen. Bij de derde ging het goed.

‘Er moet ook chocola bij’, zei hij toen het vliegtuig vorm begon te krijgen. Het was zaterdagmiddag, vijf voor vijf. Van wie had hij dat nou weer? Axels informatie moet ik met een korrel zout nemen weet ik sinds de LangeHarenDag, maar voor de zekerheid zijn we vandaag nog chocola gaan kopen.

Morgen op school merken we wel wat eigenlijk de bedoeling was geweest.

~

Geen kwasten? / No brushes?

Geen kwasten? / No brushes?

October is a busy month. For those of you who did not know: it is breast cancer month. And on 4 October it was Animal Day and on 13 October it is Metastatic Breast Cancer Day (that is Animal Day for women like myself, I wrote my opinion in last year’s blog).

What I found out on Friday night is that 6 October happens to be Teachers Day. Huh? Another special day in October?
The school news letter reminded us parents to think of the teachers. But no explanation what we should do.

I decided that Axel and I would tinker for his teacher. Since his previous nanny left because of her new schedule at school, he collects egg boxes and toilet rolls, so that ‘my nanny and I can tinker something beautiful’. I searched the internet for a not too difficult tinker product of an egg box and three toilet rolls. It had to be feasible for me.

I miscut the first box. And the second one. The stock had decreased by 50% before we started. The third one went fine.

‘We have to add chocolate’, Axel said when the egg box started to look like a plane. It was Saturday afternoon, just before 5pm. How did he know? I cannot take all Axel’s words too seriously, as I learnt on Long Hair Day, but just to be sure we went to buy chocolate in the city centre today.

We will find out the original intention tomorrow morning.

 

Mooi he / So nice

Mooi he / So nice

7 gedachten over “Speciale dag / Special day

  1. Haha ik vind hem prachtig!

    Ik heb er wel eens van gehoord maar er nog nooit iets aan gedaan.
    Wel de juffendag (de dag waarop de juffen hun verjaardag vieren)
    En vroeger iets voor de leidsters van het dagverblijf waar wij altijd iets knutselde en er wel eens

    Chocolade bij hebben gedaan haha
    Ik ben ook benieuwd wat de bedoeling was.

    1. Nou de juf komt nog van de KLOS (kleuterleidstersopleiding), die sinds 1985 niet meer bestaat,dus die heeft vast in haar decennia omvattende carriere al wel mooiere exemplaren zien langskomen. Maar afgezien van het snijden in de eierdoos, de vleugels erin steken en het wc-rolletje (poppetje) goed vastlijmen heb ik niets gedaan. Het idee van het stoeltje (met leuningen!) kwam ook van Axel. Het is geïnspireerd op onze eigen eetkamerstoelen. Op het voorbeeld had het poppetje geen stoel.

  2. Knutselen met zijn twee maakt de juf vast heel tevree!

    Juffendag, nog nooit van gehoord ?
    Wie weet welke ….dagen nog meer uit de toverhoed gekropen komen. In ieder geval maar veel knutselmateriaal verzamelen!

    Het geeft ook leuke foto’s en meegenieten hier.

  3. De juf was vooral heel verbaasd :-). Axel en ik waren vrij laat en volgens mij was hij de enige, die iets had meegenomen. De moeder na mij schrok in ieder geval, want die had nergens aan gedacht.

    Voor Axels andere juf, die eens in de twee weken een dag lesgeeft, heb ik een tekening (en chocola) afgegeven in het lokaal waar zij drie andere dagen lesgeeft. Dat is nu de startersgroep, een plek met vier hard huilende kleuters. Blij dat Axel daar niet tussen zit!

    Ik denk dat we ons weer eens overdreven uitgesloofd hebben 🙂

    1. Haha
      Dat weet je dan ook weer voor volgend jaar bij de dag van de leerkracht.
      Op het VO was er hier ook aandacht voor maar dan in de zin van een delegatie uit den Haag die op bezoek was.

Geef een reactie

