Uit Spanje / From Spain

Voor een congres over borstkanker was ik de afgelopen dagen in Madrid. Axel was erg benieuwd of ik Sinterklaas nog zou tegenkomen. Die woont daar immers, net als zes miljoen Spanjaarden trouwens.

Tussen alle kledingzaken en souvenirwinkels vond ik een speelgoedwinkel. Tegen Axel heb ik gezegd dat ik wel bij het huis van Sinterklaas was geweest, maar dat hij er niet was. En dat ik daarom zelf maar een cadeau had meegenomen.

Hij kon de puzzel vanmorgen niet afmaken voordat hij naar school ging, maar heeft vanmiddag snel de laatste stukjes gelegd. Intussen zong hij een lied over ridders.

Het is fijn om weer thuis te zijn.

~

I went to a breast cancer congress in Madrid for a few days. Axel was very curious if I would meet Saint Nicholas there. He lives in Madrid, just like six million Spaniards.

Among all clothes stores and souvenir shops I found a toy store. I told Axel that I had been to Saint Nicholas’ house, but he was out. So I bought a present myself.

He could not finish the puzzle this morning before school, but added the last pieces this afternoon. In the meantime he sang a song about knights.

It is good to be back home.

6 gedachten over “Uit Spanje / From Spain

  1. Tweet tweet tweet.
    Leuke puzzle tussen het tweeten door gevonden.
    Axel is er zichtbaar content mee.

    Laat je weten wanneer je verslagen van wat je hoorde op het congres te lezen zijn.

  2. Blij dat je terug thuis bent Diana.
    Begon je al te missen.
    Elke dag kom ik op jouw blog piepen.
    Enorm blij ook dat je je beter voelt.
    Koddig ventje die Axel van jullie 🙂

    Liefs,
    Mieke

  3. Was dat het congres dat hier vrij uitgebreid in het nieuws was vanwege een verhaal dat iemand hield over chemo tijdens zwangerschap?
    Had Axel je erg gemist?

    1. Ik heb het nieuws hier niet gevolgd. Ik heb wel gezien dat er veel nieuws was over nieuwe middelen voor her2-positieve borstkanker (toevoeging van Perjeta), zie mijn eerdere reactie op Kat bij ‘Groot verschil’.

      De sessie over chemo tijdens zwangerschap heb ik gemist omdat de congres-app me geen melding gaf. Ik had uit een andere sessie moeten weglopen, het viel soms wat ongelukkig samen.

      De studie ken ik wel, al moet ik zeggen dat ik niet erg onder de indruk van de opzet ben. De betreffende arts onderzoekt kinderen die hij toevallig opspoort (via blogs bijvoorbeeld, ik ben in het verleden ook benaderd) en laat die ouders en kinderen naar hem toekomen om wat testjes te doen. Hij werkt niet met een controlegroep. Wij hebben besloten om niet aan die studie mee te doen.

      Axel had me gemist. Hij had een heel verhaal over dat ik zielig was (alleen in Spanje), maar als hij mee was gegaan zou Gerard zielig zijn (alleen hier) en als Gerard mee was dan was Axel alleen thuis en dat kon helemaal niet. Gerard en Axel hebben het wel leuk gehad hoor.

Geef een reactie

