Koorts / Fever

Negenendertig uur na het vinorelbine-infuus had ik negenendertig graden koorts. Beetje veel, dus ik belde het ziekenhuis.

Ik voelde me op dat moment (gisterochtend) zo slap dat ik nauwelijks uit bed kon komen. Een lichaam van lood, dat ik herkende van de eerste weken Afinitor vorig jaar. Die moeheid bleek achteraf van een nierontsteking te komen, waarvoor niemand me had gewaarschuwd, dus deze keer was ik extra alert.

Mijn oncoloog promoveerde gisteren en ik vermoedde dat de meeste collega’s daar wel bij zouden zijn. Daarom belde ik vroeg, voordat ze weg zouden zijn .

De vervangende oncoloog, die ik dinsdag ook had gezien, stelde me gerust. Nierproblemen waren bij vinorelbine niet direct te verwachten. En de eerste anderhalve dag na het infuus was het prima gegaan. Ze vermoedde iets griepachtigs en ik mocht paracetamol slikken. Als de koorts aanhield, moest ik wel terugbellen. Dat bleek gelukkig niet nodig. De koorts daalde snel en was gisteravond weg.

Ik ben vandaag niet gaan werken omdat ik me nog wel slap voelde na een koortsige dag op één boterham , een pak roosvicee en een paar happen rijst met vis en groente.

Morgen is hier een buurtfeest met spelletjes voor de kinderen. In plaats van begeleider van Axels groepje, waarvoor ik me eerst had aangemeld, ben ik nu ‘chef skippyballen’.

Ik weet niet zeker of het een promotie is, maar ik ben er gelukkig weer fit genoeg voor!

~

Thirty-nine hours after the vinorelbine IV I had a fever of thirty-nine degrees. Quite high, so I called the hospital.

At that moment (yesterday morning) I felt so weak that I could hardly get out of bed. A body of lead, something I recognised from the first weeks of Afinitor last year. That tiredness was caused by a kidney infection for which no one had warned me, so this time I was very alert.

Yesterday my oncologist received her PhD and I guessed that most of her colleagues would attend. So I called early, before they would have left.

The interim oncologist, the one I had seen on Tuesday, reassured me. Kidney problems were not so likely with vinorelbine. And the first day and a half after the IV had been fine. She suspected some kind of flu. I could take paracetamol. If I kept having fever, I had to call again. This was not necessary. The fever decreased fast and was gone by yesterday evening.

I stayed home from work today because I still felt weak after a feverish day with one slice of bread, a litre of juice and a few bites of rice with fish and veggies.

There will be a neighbourhood party tomorrow with games for children. Instead of coach of Axel’s team, for which I had volunteered, I will now be overseeing space hopping.

I am not sure if this is a promotion, but I am glad to be fit again.

8 gedachten over “Koorts / Fever

  1. Was natuurlijk wel weer even stressen. Best hoog die 39 gr. Wat een geluk dat ie op de paracetamol zo goed zakte. S’- avonds geen koorts is eenngoed teken immers.

    Chef skippyen ballen geworden?
    Volgens mij een begerenswaardige promotie ;-).
    Fijn buurt- feest – dag.
    Schenk het glas maar lekker helemaal vol!
    Zou dat lukken?

    En nu geen fratsen meer op die vinorelbine hoor!
    Volgende week tweede gift?

  2. Diana, gelukkig is de koorts weer gezakt! Hopelijk heb je er volgende keer geen last van.
    Geniet van het buurtfeest! 🙂 Het wordt prachtig weer en toevallig hebben wij ook ons 2-jaarlijke straatfeest. Veel plezier!

  3. Gelukkig is het weer gezakt. Heb je geen erge spierpijn van die hoge koorts? Nou hopelijk in de toekomst niet meer van dit soort koortspieken. Enne chef skippybal lijkt me een mooi baantje hoor ;-). Fijn weekend!

Geef een reactie

