Naar kastanjes fietsen / Cycling to the chestnuts

140906 2 resized

Bordjes zelf gepakt / Took the ‘ow, I grow!’ sign by himself

Vanmiddag ben ik met Axel naar twee enorme kastanjebomen gefietst. Hij was altijd al gek van kastanjes.

“Ik ben aan het dromen”, zei hij onderweg.

“Nee toch?!”, vroeg ik en probeerde te zien of hij zijn ogen wel open had.

“Ik droom van een reus en een draak!”, zei hij toen.

Ik denk dat hij bedoelde dat hij ergens aan dacht.

Hij rijdt nog steeds op de fiets die hij voor zijn derde verjaardag kreeg. Gerard heeft het zadel al wat hoger gezet.

Een paar weken geleden heb ik ook met hem gefietst, maar dat was een drama. Verkeersdrempels vond hij hoge bergen, klinkerwegen vond hij te hobbelig en op een gegeven moment zei hij “ik wil niet verder, ik stop ermee”. Alsof dat kon.

Nu ging het veel beter. De route naar de kastanjes was over vrijliggende (geasfalteerde) fietspaden. Axel fietst nu goed. Langs een drukke weg durf ik nog niet met hem, maar een grote kruising (met stoplichten) oversteken gaat goed.

Heen en terug was het samen vijf kilometer, dus dat is goed doortrappen op een 12inch-fietsje.

Eenmaal thuis zijn we aan spinnenwebben begonnen. Echt iets voor een spinnenjongen.

~

In the afternoon Axel and I made a bicycle ride to two enormous chestnut trees. He has always loved chestnuts.

“I am dreaming”, he said, while cycling.

“No, you’re not?!”, I said and tried to see if his eyes were still open.

“I dream of a giant and a dragon!”, he said.

I think he meant he was thinking of something.

He still rides the bike he got for his third birthday. Gerard has put the saddle a bit higher.

A few weeks ago I also cycled with Axel and that was quite a disaster. He said speed bumps were high mountains, brick pavement was too bumpy in his opinion and at a certain moment he said “I don’t want to go any further, I quit”. As if he could.

Things were better this time. The road to the chestnuts was by separate (asphalt) bicycle roads. Axel cycles well. I do not want to cycle along a busy road with him, but he can pass a big crossing (with traffic lights) very well.

The return ride was five kilometres, so that was quite a distance on a 12 inch bike.

Back home we started making spider webs. Quite a thing for a spider boy.

5 gedachten over “Naar kastanjes fietsen / Cycling to the chestnuts

    1. Hij had nog wel verder gekund, zei hij. Het was heel mooi fietsweer en we reden op fietspaden zonder scooters. Hij heeft op de eettafel uitgetekend dat hij in plaats van om te keren nog wel een extra blokje erbij had kunnen fietsen.

    1. Bij de kastanjes heb ik geen foto gemaakt, het was erg donker onder die grote bomen. Deze is van een festival, waar hij ‘oei ik groei’ pakte als bordje. Ik vond dat hij erg gegroeid is omdat hij zo goed fietste (en zo happy).

      Maar misschien is het wat vergezocht.

  1. Oh, ik dacht dat de bomen op de achtergrond de kastanjes waren. En, luktte het spiderman en spidderman- mama om het spiderweb te maken?

    Er zijn dit jaar ook giga veel beukenootjes las ik laatst. Vinden kinderen ook altijd leuk rapen. En fietsen kan spiderman al als de beste, dus fietsen maar . Ergens op flinke afstand zijn vast veel beukenootjes gevallen!

Geef een reactie

