Volg – vrijdag 14 / Follow Friday 14

what-is-ffNa de extra volg-vrijdag aandacht voor Annabel vorige week, wil ik nu graag Roelanda’s blog in het zonnetje zetten.

Roelanda is nu 33 en kreeg borstkanker in 2007, hormoongevoelig en her2-positief. Na alle nabehandelingen (operatie, chemo, hormoon- en immuuntherapie) leek de kanker weg, maar eerder dit jaar ontdekte ze een knobbel bij haar sleutelbeen. Na diverse onderzoeken kreeg ze te horen dat ze helaas uitzaaiingen heeft in haar ruggenwervels, bekken en lymfeklieren. Op dit moment wordt ze behandeld met Taxotere (chemo) en Herceptin (immuuntherapie). Ook krijgt ze APD om haar botten te versterken.

Roeland is getrouwd en heeft een zoon. Ze werkt in de kinderopvang.

In haar blog herken ik veel over het ‘bloggen voor je kind’.

~

After the additional follow Friday attention for Annabel last week, the spotlight is now on Roelanda’s blog (in Dutch).

Roelanda is 33 and was diagnosed in 2007 (hormone positive and her2 positive). The cancer seemed gone after a series of treatments (surgery, chemotherapy, hormonal therapy, immunetherapy), but in the beginning of this year she discovered a lump near her collar bone. After several scans she heard that her cancer has unfortunately metastasised to her spine, pelvis and lymph nodes. She is now being treated with Taxotere (chemotherapy) and Herceptin (immune therapy). She also gets APD to strengthen her bones.

Roelanda is married and has a son. She works in childcare.

I recognise a lot about ‘blogging for your child’.

4 gedachten over “Volg – vrijdag 14 / Follow Friday 14

  1. Ik heb doorgeklikt en ben gaan lezen terwijl ik me toch zo voorgenomen had om geen nieuwe situaties en verhalen van lotgenoten meer te lezen.
    En nu zit ik dus weer met een knoop in mn buik omdat mijn tumormarker op 166 blijft hangen en ik daar toch blij mee was. Als ik dan lees dat die van Roelanda van in het begin 150 met een aantal chemo’s naar 33 is gezakt denkt ik: mag ik nog blij zijn….wat is er dagelijks gaande in dat lijf onder invloed van die toch nog veel te hoge marker. Speel ik niet met vuur.

    1. Chemo is veel zwaarder dan hormoontherapie. Jouw marker is op HT stabiel, dat is toch goed? Daarmee houd je de chemo in reserve voor een moment dat je het harder nodig hebt.

      Metameidenmeeting is een lunch voor Amazones met uitzaaiingen volgende week zaterdag in Utrecht. Kijk even op de site als je ook wilt komen, er zijn veel aanmeldingen.

  2. Ik heb roelanda’s blog ook bezocht. Ik was erg onder de indruk van hoe ze haar zoon bij alles betrekt en de manier waarop ze dat doet. Gaaf jongentje ook. Zeg maar, gave JONGEN, en echt een fietstalentje al!

    Herinner ik me nou goed dat Roelanda ook naar de meta- meiden meeting in Utrecht komt. Ga zo daar even de deelnemerslijst checken. Zou leuk zijn haar te ontmoeten.

    Haar mooie one-liners op haar site spreken me ook erg aan. Ik heb er stiekem al een paar van opgeslagen en eentje geloof ik ook al gebruikt in mijn dagboek.

Geef een reactie

