Nog groter groeien / Growing still bigger

140806 resized nr 1Voor het eerst in jaren gooide ik weer eens Yahtzee. Axel was boos, want dat wilde hij ook.

Eerder vanmiddag was hij ook al kwaad op me geworden toen we op het pleintje aan het voetballen waren. “Jij gaat er steeds voor staan!” Tja, dat is toch voetbal? Zijn klasgenoten zullen hem ook geen vrij baan naar de goal geven. En zo goed voetbal ik helemaal niet. Als hij een beetje snelheid maakt, is hij zo langs me heen. Met bal en al.

Maat 104 is Axel nu te klein en we hebben 110 gekocht. De slim fit spijkerbroeken zijn nog steeds te wijd. Voor zijn doen slaapt hij veel. Hij laat ons regelmatig merken hoe groot zijn woordenschat is. Woorden zoals rupsbanden, dynamiet, strafschop en hortensia schudt hij zo uit zijn mouw.

Ik denk dat Axel aan het groeien is.

~

140731 nr 2I threw Yahtzee for the first time in years. Axel got angry, because he wanted Yahtzee too.

He got angry with me earlier in the afternoon when we played soccer at the playground. “You stand in front of me all the time!” Well, that is soccer, isn’t it? His classmates won’t free the way to the goal either. And I am not that good at soccer. If Axels starts a bit of running, he can pass me easily. Taking the ball along.

Size 104 is too small for Axel and we bought 110. But the slim fit jeans are still too wide. He sleeps a lot more than he usually does. He often uses his large vocabulary. Words like caterpillar tracks, dynamite, penaly and hydrangea come at full speed.

I think Axel must be growing.

Een gedachte over “Nog groter groeien / Growing still bigger

  1. Dat wijzende vingertje op die eerste foto! En dat gezicht erbij! Waag het niet een andere richting in te gaan dan ik aanwijs zie ik hem denken. Was zeker in het sprookjesbos van De Efteling

    Ja, hij wordt groot.
    En dan doen mama’s domme dingen, staan in de weg, winnen te vaak, enz enz. Maak je borst maar nat ;-).

    Maar………Lekker jong toch!

Geef een reactie

