Nieuwe scan / New scan

Morgenochtend ga ik weer door de CT-scan, voor het eerst sinds februari. De uitslag krijg ik volgende week.

Heel ongerust ben ik er niet over. Sinds ik Taxol krijg, is mijn tumormarker gedaald van 980 naar 128. De leverwaarden zijn weer binnen normaal, behalve gamma-GT, die nog wat te hoog is. Het zou me echt verbazen als de scan groei laat zien.

Ik verwacht krimp en de oncoloog ook.

Vorige week bleek dat de marker wel wat blijft hangen: van 131 naar 128 in twee weken. Eerder stabiel dan een daling. Maar goed, ook geen stijging. Ik heb al eerder gedacht dat de marker bleef hangen en later daalde hij toch weer verder.

Het gaat dus nog steeds goed op Taxol. Ik voel me fit en ben nergens te moe voor. Van gevoelloze handen en voeten (neuropathie) heb ik gelukkig nog geen last.

Mijn haar is nu zover teruggegroeid dat ik over een paar weken zonder pruik hoop te kunnen. Wel met superkort haar hoor, maar eind juli zou mijn hoofd goed bedekt moeten zijn.

Zonder pruik kan ik eindelijk relaxed in de achtbanen van de Efteling!

~

I will get my next CT scan tomorrow, the first one since February, and I will hear the results next week.

I am not very worried. Since I started Taxol my tumour marker decreased from 980 to 128. The liver values are back within the normal range, except gammaGT, which is still a bit elevated. It would really astonish me if the scan shows growth.

I expect shrinkage of the mets. So does the oncologist.

Last week it turned out that the marker is a bit stuck: down from 131 to 128 in two weeks. Rather stable than decreased. But well, no rise either. I have thought a few times before that the marker stabilised and it decreased later on.

So I am still doing well on Taxol. I feel fine and am not too tired for anything. Fortunately I haven’t got any numbness in hands or feet (neuropathy).

My hair has grown so much that I hope to go out without my wig a few weeks from now. With very short hair, but by late July my head should be covered.

Without my wig I will truly enjoy the Efteling attraction park’s rollercoasters!

11 gedachten over “Nieuwe scan / New scan

  1. Die scan moet, maar toch jammer dat ik je morgen niet zie op het afscheid van Choc. Ik was bang dat het afscheid op donderdag zou zijn, dan had ik weer niet gekunt.

    Tijdens mijn t-dm1 schommelde mijn marker ook wat heen en weer. Als er verder in de uitzaaiingen geen groei uit de scan komt, wat ook ik niet verwacht, is een licht schommelende marker niet iets om je zorgen over te maken.

    Haargroei onder de taxol, ik blijf het verrassend vinden. Kort kopje staat je goed herinner ik me van een andere keer. En lekker in de zomer en in de achtbaan. Efteling wordt het dus. Leuk! Heeft axel al vakantie?

  2. Wat super toch dat je zo goed op de Taxol reageerd en relatief zo weinig bijwerkingen hebt. Wat heb jij voor superlijf (met her een der een flink foutje)

  3. Toch altijd weer spannend ! Succes !!! Ben wel jaloers op de haargroei. Bij mij groeit het ook wel maar het is zo verschrikkelijk dun dat ik bang ben dat het nooit meer goed gaat komen.

  4. Ik hoop dat de scan goed gegaan is. Wat reageer jij super op de taxol! Zolang ik taxol kreeg was ik kaal en na 5 kuren moest ik stoppen om dat de tumormarkers omhoog schoten. Veel sterkte en ik lees je blog altijd met veel plezier.

Geef een reactie

