Rapport / Report card

DSC03411 resizedGerard en ik hebben gemiddeld een 9,1 gescoord als ouders van Axel. Voor de meeste vakken scoren we gelijk.

Alleen voor muziek krijg ik een 9 (“Mama kan heel mooi zingen”) en Gerard een 7 (“Ik zing wel maar papa niet”). Het is allebei niet waar, maar wel erg leuk om te lezen.

We krijgen negens voor voorlezen en luisteren.

Voor geduld krijgen we ook allebei een 9, omdat we volgens Axel niet boos worden als we op hem moeten wachten als hij zijn schoenen nog aan moet doen. Mmmm, volgens mij worden we dan wel boos. Dit gebeurt iedere ochtend.

Ons hoogste cijfer hebben we voor kleding: allebei een 10. “Papa heeft een mooie blouse met vierkantjes” en “mama heeft een mooie jurk met een beetje roze bloemen en groene blaadjes“.  We scoren ook nog tienen voor “samen wandelen, dat vind ik leuk” en “samen Buurman&Buurman kijken”.

Al met al doen we het nog niet zo slecht in de opvoeding.

~

Gerard and I scored an average 9.1 as Axel’s parents. We have equal scores on most fronts.

Wandelen / Walking

Wandelen / Walking

Except for music, where I get a 9 (“mommy sings lovely”), while Gerard got a 7 (“I sing but daddy doesn’t”). Both statements are not true, but funny to read.

We get nines for reading and listening.

For patience we both get a 9, because Axel says we do not get angry when we have to wait while he still puts on his shoes. Mmmm, I believe we do get angry. This happens every morning.

Our highest score was for clothes: a 10 for both of us. “Daddy has a nice shirt with squares” and “mommy has a beautiful dress with a kind of pink flowers and green leaves“.

We also got 10s for “walking together, I love it” and “watching Pat & Mat together”.

All in all we are not such bad parents.

5 gedachten over “Rapport / Report card

  1. Leuk initiatief van school. Geinspireerd op het TV programma waar kinderen hun ouders beoordelen? Want ik ken dit niet van Noa’s school.

    Heel leuk om te lezen , natuurlijk vooral voor jullie zelf, wat Axel van jullie het leukst en fijnst vindt. Die bloemetjesjurk, grappig dat hij die noemt. Die ken ik ook geloof ik.kleding.

    Jullie mogen vast een cadeautje uitzoeken voor het goede rapportcijfer
    😉

Geef een reactie

