Verslapen / Overslept

sleepy-animals-4Een korte blog vandaag, want ik ben zo slaperig van Tavegyl dat ik de eerste helft van Nederland-Australië heb gemist!

En ik had me er zo op verheugd om een voetbalwedstrijd samen met Axel te kijken.

Kort voor de wedstrijd deed ik even mijn ogen dicht en ik werd pas in de rust weer wakker (1-1).

Mijn bloedwaarden waren prima: de witte bloedcellen stonden bijna op 6. De oncoloog is nog steeds optimistisch over de snelle daling van de marker. Ze denkt nog steeds dat ik nog veel lager kan uitkomen. Ik twijfel of ik onder de 63 kan komen (mijn laagste waarde bij Afinitor vorig jaar), maar ze sluit dit zeker niet uit.

Ik had haar na de vorige kuur al gemaild dat het goed was gegaan met minder dexa en zonder Kytril. Ze stelde nu zelf voor om de dexa nog verder te verlagen: naar 10 mg. Dat is gebeurd. Fijn dat zij het voorstelde, want nu hoefde ik het niet zelf te vragen.

Ik ben nu iets minder slaperig dan eerder vanavond, maar ga wel op tijd naar bed.

~

A short blog today, because Tavegyl made me so sleepy that I missed the first half of the soccer match between the Netherlands and Australia. I had been looking forward to watching the game together with Axel.

Shortly before the match I closed my eyes and I woke up during the break (1-1).

My blood values were good: white blood cells were almost 6. The oncologist is still optimistic about the marker’s fast decrease. She still thinks it can decrease much further. I doubt if I can get below 63, my lowest value when I took Afinitor last year.

I had e-mailed her after my last IV that things went fine taking less dexa and no Kytril. She proposed to decrease the dexa still further: down to 10 mg. This happened. Glad it was her proposal, so I did not need to ask.

I am a bit less sleepy than earlier tonight, but will go to bed in time.

7 gedachten over “Verslapen / Overslept

  1. Nou slaap lekker. Je hebt het meer dan verdiend. Nou was de eerste helft nogal slaapverwekkend dus het lag niet aan jou… Hier ook twee kinderen in oranjebroekjes op de bank gehad. Om 19:00 uur lagen ze er lekker in… ook slapen!
    Ik ben heel benieuwd naar de uitslag maar het klinkt goed.

  2. Eerlijk gezegd heb je niets gemist aan de eerste helft! Hopelijk kon je de 2e helft wel samen met Axel kijken? En fijn dat je oncoloog nu zo met je meedenkt, hoef je minder te stuiteren van de dexa. Op naar de 60!

    1. Ik hoorde al dat de tweede helft beter was :-).

      Ja, goed he, dat ze me voor was met de verlaging. Ik had om 12 willen vragen, dus het aanbod van 10 was heel welkom! Volgende keer ben ik bij een vervanger, omdat de oncoloog op vakantie is, en dan kan ik om 8 vragen (standaarddosering).

  3. Nou, als jij er zo bij lag als die leeuw dan was je wel erg relaxt! Maar wat doe je het toch goed op de taxol! Nu gauw de ct scan geloof ik, weet je ook of het van binnen overeen komt met ‘ de buiten waarden’ .

    En wat lees ik, wil je in de achtbaan? Zonder pruik en met haren zou ik het al niet doen. Ik wordt al misselijk bij het idee! Maar ja, jij bent nog jong en je wilt wat ;-). Zeker leuk om met Axel te doen.

    Geef je stoppeltjes maar wat kunstmest. Wonderbaarlijk dat het aan het groeien geslagen is. Jij bent en blijft apart!

    1. De oncoloog zou zelf ook niet in de achtbaan durven, zei ze, maar ze snapt wel dat ik het wil :-).

      Oncoloog en verpleging hadden niet eerder gezien dat iemand bij Taxol genoeg haar had om geen pruik meer te dragen, maar de meeste patiënten krijgen Taxol adjuvant (4-6 kuren) en vaak groeit het tussendoor wel terug. Ik heb mijn stoppeltjes laten zien op het consult en ze zag wel dat er geen kale plekken tussen zitten. Het lijkt dekkend, hoewel het volgens mij wel wat dunner is dan normaal.

Geef een reactie

