Blauwe paaltjes / Blue signs

Na honderd meter wandelen in het bos vroeg Axel ´is het nog ver?’. We motiveerden hem door te doen alsof wij de blauwe paaltjes niet konden vinden. Hij rende hard vooruit om zo snel mogelijk te kunnen vertellen welke kant we op moesten.

Het zoeken was ingegeven door magisch denken. Hij was heel stellig dat hij beter blauwe paaltjes kon vinden als hij zijn pet achterstevoren op had.

Axel wandelt goed. Het was geen lange route, maar wel een met veel hoogteverschil. Eenmaal terug bij de parkeerplaats vroeg hij ‘zullen we nog rondje met een andere kleur lopen?’

Op de terugweg zat hij zingend op de achterbank. Hij maakt dan zelf liedjes en het gaat ongeveer zo: ‘Ik heb mooi uitzicht, ik zie een dorpje, daar is niet ons huis, wij zijn op vakantie, wij gaan hier zeven nachtjes slapen. Dat dorpje is beneden, onze auto kan niet vliegen, niet zoals een vliegtuig, of als een raket. Ik ging blauwe paaltjes zoeken, ik kan goed paaltjes zoeken, met mijn pet ben ik Superman. Of Spiderman.’

~

After the first 100 metres of our walk Axel asked ‘is it still far?’. We motivated him by pretending we could not find the blue signs. He ran ahead of us to tell us where to go.

Magical thinking inspireerde his search. He was very convinced that he could find the blue signs better when he wore his cap the other way round.

Axel walks well. It was not a long track, but it had quite some climbs and descends. Back at the parking place he asked ‘shall we do another round with other colour signs?’

On the way home he was singing. He makes his own songs and it goes like this: ‘I have a beautiful view, I see a little village, our house is not there, we are on holiday, we will sleep here for seven nights. The village is down there, our car cannot fly, not like a plane, nor like a rocket. I searched blue signs, I am good at searching signs, with my cap I am Superman. Or Spiderman’.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

 

5 gedachten over “Blauwe paaltjes / Blue signs

  1. Die jonge man loodst je wel de vakantie door! Blauwe paaltjes, witte en rode paaltjes, hij ziet ze nog voor pap en mam ze zien.

    Mooi die foto’s van vader en zoon. Het ene moment opperste concentratie samen de kever bestuderen om later vermoeid maar voldaan veilig te schuilen in papa’s armen.

    Jullie genieten zichtbaar daar!
    Nog bijna een volle week te gaan.

  2. Wat is het toch een heerlijk joch en jullie ook trouwens :-).

    Onze jongste zoon liep een wandeling drie keer, verkennen enz. net als Axel en dan had hij nog energie over.

    Geniet ze verder en wij zijn hier zo blij voor jullie allemaal, dat de Taxol het bij jou wel doet.

    Liefs….

    1. Dank je wel, Rita. Het was ook mijn grote angst dat Taxol, mijn grote troef, niet zou werken omdat sommige borstkankers er niet gevoelig voor zijn. Gelukkig slaat het heel goed aan. Afgezien van mijn kale hoofd en uitgevallen wimpers voel ik me nu totaal geen patiënt.

      Axel rent inderdaad ook zo heen en weer! Extra heuveltje op rennen en zo.

Geef een reactie

