Overal hout / Wood everywhere

Kamperen met een dak boven je hoofd is voor mij nog net acceptabel.IMG-20140529-00001

Deze blog typ ik vanuit een Gelderse kampeerboerderij, die volledig uit grenen is opgetrokken. We zijn een lang Hemelvaartweekend weg met vrienden, zoals alle afgelopen jaren. Axel is heel blij dat de ‘grote jongens‘ weer met hem willen spelen.

Iedereen vraagt heel lief aan me of ik niet te moe ben om dingen te doen na de chemo van dinsdag. Nee, niet echt, want ik stuiter nog door van de dexamethason, een pepmiddel dat ik bij de chemo krijg. Van dat spul krijg je heel veel energie en ik krijg er ook een enorme eetlust van. Dinsdag heb ik in het ziekenhuis tijdens de chemo al een bord pasta gegeten en thuis nog twee volle borden (ook pasta), twee schaaltjes yoghurt en twee bananen. En nog ging ik met honger slapen…

Nu ik bij de laatste twee Taxol-infusen geen allergische reactie meer heb gehad, heb ik met de oncoloog afgesproken dat de dexamethason iets omlaag mag. Ze durft nog niet terug naar de standaarddosering (8 mg), maar iets minder dan mijn huidige 20 mg mag van haar wel.

~

Camping with a roof over my head is just acceptable for me.

I type this blog in a camping farm, made of wood only, in the eastern part of the Netherlands. We are on holiday with friends for the (long) Ascension day weekend, like we did in the past few years. Axel is very pleased that the ‘big boys‘ want to play with him again.

Everyone is so kind to ask if I am not too tired to do things after Tuesday’s chemo. No, not really, because I still feel the dexamethason effect. Dexamethason is an energy boost, that I get during chemo. It gives me a lot of energy and an enormous hunger. I had dinner at the hospital on Tuesday (a full pasta plate), I ate two other full pasta plates at home, two bowls of yoghurt and two bananas. And I was still hungry when I went to bed…

Now that I had no allergic reaction to the last two Taxol IV’s, the oncologist and I agreed that I will get a bit less dexamethason next time. The oncologist does not dare to go back to the standard dose (8 mg) yet, but she will prescribe a bit less than my current 20 mg.

2 gedachten over “Overal hout / Wood everywhere

  1. Wat een hoge dosering bij de chemo’s, nooit bij stilgestaan en ik heb het vast ook gehad bij mijn Taxol in 2011.
    Had toen wel een rood hoofd.

    Nu was ik begonnen pas met dexa zonder andere medicatie met 8 mg en sinds een week nu op 4mg en ben nog druk.

    Fijne vakantie verderrrr.

Geef een reactie

