Door met Taxol / Continuing Taxol

Een korte update vandaag, want het anti-allergiemedicijn Tavegyl maakt me erg moe. Ik ga vroeg slapen vanavond.

Mijn witte bloedcellen stonden op 5 na de rustweek, dus de nieuwe Taxolkuur kon zonder probleem doorgaan. De oncoloog denkt dat ik genoeg ‘ruimte’ heb om in de volgende rustweek met vakantie te gaan. Dat is de week na Pinksteren, Axel heeft dan schoolvakantie.

Het Taxolinfuus is weer langzaam gestart. Even kreeg ik prikkelingen in mijn rug, maar ik heb het infuus laten doorlopen. Ik weet nu hoe ik het zelf uit kan zetten. Gelukkig was dat niet nodig.

De leverwaarden zijn verder gedaald. AF is nu 106 (bovengrens van de normale waarde is 98) en gamma-GT is 76 (moet onder de 40 zijn). Morgen kan ik bellen over de marker.

~

A brief update today, because the anti-allergy medication (Tavegyl) makes me very tired. I will sleep early tonight.

My white blood cells were at 5 after the one-week break, so the new Taxol IV went on without any problems. The oncologist thinks I have enough ‘leverage’ to go on holiday during my next break. That will be the week after Whitsunday, when Axel has a one-week holiday.

Taxol started slowly again. I felt some sensations in my back, but I continued the IV. I now know how to switch it off by myself. I was glad I did not need to.

The liver values decreased still further. Alkalic phosphatse is 106 (normal values range to 98) and gamma-GT is 76 (should be below 40). I can call about the marker tomorrow.

8 gedachten over “Door met Taxol / Continuing Taxol

  1. Ha Diana, nou eerst maar goed slapen. Ik hoop dat je je morgen weer wat beter voelt. Al met al behoorlijk goed nieuws…
    eh leuk hoor die vakantiespreiding… hier geen pinkstervakantie. Jammer ;-).

  2. Jij ligt nu waarschijnlijk te slapen. Dromend dat je op vakantie bent, heuveltjes beklimt, koeien hoort loeien bergweidebloemen met Axel plukt. Leuke voorpret.

    Gelukkig dat de kuur er weer zonder problemen in is kunnen gaan. Wanneer krijg jij eigenlijk een ct scan? Je bloed laat al wel de werking van taxol zien, maar ct moet dat wel bevestigen.

    Vakantie doel al bepaald?

    1. Erg bergachtig zal het niet worden, want we kunnen pas op woensdag definitief beslissen waar we vrijdag/zaterdag heen willen. We kijken naar huisjes in Nederland of net over de Duitse/Belgische grens. Niet te ver rijden in ieder geval.

      De CT-scan staat gepland voor begin juli, na vier hele kuren (en die eerste halve met 2x uitstel). Voordeel is dan ook dat ik de uitslag van mijn eigen oncoloog krijg. Na mijn derde kuur is ze op vakantie. De oncoloog heeft geen haast met de scan omdat de marker zo mooi daalt.

  3. Wat fijn dat de leverwaarden weer zo gedaald zijn. Ben benieuwd naar de tumormarkers. Super dat jullie vakantie door kan gaan!

  4. Wat een goed nieuws. Het verbaast me dat je telkens moet bellen voor de marker. Ik moet altijd de dag voor de volgende chemo bloed laten prikken en dan krijg ik op de dag dat de chemo start alle uitslagen.

    1. Het ziekenhuis is niet in mijn woonplaats en anders moet ik 2x heen en weer. Tijdens hormoontherapie prikte ik wel vooraf bloed, maar nu wil de oncoloog de meest recente uitslagen vanwege de witte bloedcellen.

      De leverwaarden waren gisteren op de dagbehandeling al bekend. Bij de verpleging moest ik nog flink aandringen: ‘Van mijn oncoloog mag ik dit weten’, ‘ja, ik kan het aan, ook als de uitslag slecht is’, ‘het is toch zeker MIJN bloed!’ en ‘anders bel ik de poli wel’. Toen kreeg ik het.

      In mijn ziekenhuis wordt de ca 15.3 trouwens maar 2x per week bepaald, op maandag en donderdag, dus die is er op woensdag niet.

Geef een reactie

