Nagels / Nails

Na twee maanden Taxol is de marker gedaald naar 228. Hij daalt niet meer zo heel hard, maar gaat iedere week nog wel wat omlaag.

Woensdag zei ik nog tegen de oncoloog dat ik, afgezien van haaruitval, geen bijwerkingen van Taxol heb. Vrijdagmiddag ging ik daar anders over denken.

Het lijkt alsof mijn vingernagels opbollen. Iets drukt ze naar boven. Ze zitten niet los, het is meer het gevoel van druk. Lelijk zijn mijn nagels toch al, ze zijn droog geworden en hebben witte strepen.
Volgende week is mijn chemovrije week, dus ik hoop dat dat drukgevoel dan verdwijnt.

~

After two months on Taxol my marker decreased to 228. It no longer decreases at full speed, but lowers a bit week by week.

Last Wednesday I told the oncologist that Taxol does not give me any side effects, besides hair loss. I changed my mind on Friday afternoon.

It seems that my fingernails are swelling. They are not loose, but cause a sense of pressure. My nails are ugly anyway. They have dried out and got white stripes.
I have no chemo scheduled for next week, so I hope the sense of pressure will disappear.

4 gedachten over “Nagels / Nails

  1. Oh, jé Diana, ik herken het, houd het maar goed in de gaten en weken in een oplossing van witte azijn en water zodra er sporen van onstekingen optreden!
    Sterkte!

  2. Nagelproblemen bij gebruik van taxanen, heel herkenbaar Diana. Bij mij lieten ze door de taxotere half los. Ik keek er met afgrijnzen naar. Maar het kan ook minder ernstig hoor. Ik hoop dat taxol minder ernstige nagelklachten bij je geeft. En och, er is mee te leven is mijn ervaring.

Geef een reactie

