Bevrijd (3) / Liberated (3)

collageBevrijd voel ik me van een zware last: vandaag heb ik bijna de hele dag besteed aan het uitzoeken van de foto’s van mijn zwangerschap en van Axels babyfoto’s.

Tamelijk confronterend was deze archiefklus wel. Terwijl het in mijn herinnering rondom Axels geboorte al aanzienlijk beter met me ging dan in de maanden daarvoor, zie ik er op foto’s uit die periode toch nog heel ziek uit. Pas op de foto’s uit september 2010 vind ik mezelf er weer enigszins OK uitzien.

Bevrijd voel ik me ook van de chemoregels. Zes weken geleden stelde ik mijn verjaardagsfeest nog uit vanwege lage witte bloedcellen. Ik waste extra vaak mijn handen en at geen infectiegevoelig voedsel, zoals garnalen.

Inmiddels sport ik weer op mijn oude niveau. Ik kan sprinten om de trein te halen. En ik durf weer garnalen te eten.

Vandaag was het Bevrijdingsdag 2014. Ik werkte aan tastbare fotoboeken en alle vlaggen hingen uit.

~

I feel liberated from a heavy burden: I spent almost the whole day reorganising pictures from my pregnancy and when Axel was a baby. The nanny took care of Axel and I worked on the archive.

Quite confronting, it was. While, in my memory, I was doing fairly better at the time of Axel’s birth than in the preceding months, I look quite ill on those pictures. Only in September 2010 I looked better.

I feel liberated, too, from all the chemo rules. Six weeks ago I postponed my birthday party because of low white blood cells. I washed my hands very often and did not eat sensitive food, like shrimps.

I am now back at my old exercise level. I can sprint to catch my train. And I am eating shrimps again.

It was Liberation Day 2014 today. I worked on tangible photo books and all the flags hang out.

6 gedachten over “Bevrijd (3) / Liberated (3)

  1. Wat is er zinvoller dan je op nationale bevrijdingsdag persoonlijk te bevrijden van een zware last middels het afronden van fotoboeken. Dat jouw bevrijding door de opkomende herinneringen ook heel confronterend werkte is waar je doorheen moest om het af te maken. Het is nu klaar. Dierbare herinneringen voor Axel nu en vooral ook later.

    Wat fijn dat je het nu onverwacht voor de profs en misschien ook wel voor jezelf zo goed weer doet op de Taxol. Wandelen, werken, bruggen omhoog fietsen, fitnessen, kind opvoeden en van genieten,

    GA ZO MAAR DOOR!

  2. Wat beschrijf je het toch weer ontroerend. Je doet het toch allemaal maar wel.. Dat is bewonderenswaardig. Wat kan een mens een veerkracht hebben, bijzonder.

Geef een reactie

