Rode wangen / Red cheeks

De dag na Taxol heb ik altijd rode wangen. Gek genoeg is mijn linkerwang roder dan de rechter. Ook heb ik meestal een enorme snaaihonger in koekjes, chips of kroepoek. Dat komt van de dexamethason, die ik in het infuus krijg. Ik zo min mogelijk aan die trek toe te geven en eet brood en fruit, maar de zin in zout is meestal moeilijk tegen te houden.

Echt moe ben ik niet na de kuur. Ik lees veel kranten en blogs op de computer, draai een paar wassen en loop een tijdje buiten.

Vaak combineer ik dingen.

De lekkere trek zet ik om in een lunch met vitaminen en vocht (een grote kom soep en brood met tomaat). Met soep kom ik ook makkelijker aan de twee liter vocht die ik per dag moet drinken.

Als ik na de lunch naar buiten ga, gooi ik gelijk het plastic afval in de container. Voordeel daarvan is dat ik dan minimaal die afstand moet lopen en tegelijk al bijna in het park ben.

De bomen zijn veel groener dan een maand geleden.

Ik heb een klein rondje gelopen en ben daarna nog naar de drogist geweest voor ik weer naar huis ging.

Ik kom de dag dus wel goed door!

~

I always have red cheeks on the day after Taxol. And it is awkward that my left cheek is more reddened than the right one. I usually have an enormous hunger for cookies, crisps and prawn crackers. It is a side effect of dexamethason, which is in my IV. I try not to surrender to that hunger and eat bread and fruit instead, but it is always hard to control that taste for salty food.

I am not really tired after the IV. I read many news sites and blogs, wash some clothes and go for a walk outside.

I try to combine these things.

I use the hunger to make a lunch with vitamins and liquid (a large bowl of soup and a tomato sandwich). Soup helps me to drink the two litres of liquid per day.

When I go out for my walk after lunch, I bring the plastic garbage to the container. The advantage is that I have to walk at least the distance to the container. Besides, the container is close to the park, so I tend to walk on.

The trees are so much greener than they were a month ago.

I walked a small round and popped into the drugstore on the way back. Then I returned home.

These days are not too bad!

4 gedachten over “Rode wangen / Red cheeks

    1. Valt wel mee. ’s Morgens komt de hulp, dus ik ben niet alleen thuis. En verder is het eigenlijk juist makkelijk omdat ik alles in eigen tempo kan doen. Juist met fruit eten en drinken is het goed als ik dat tempo zelf kan bepalen. Zo krijg ik in de ochtend voldoende vocht binnen en kan ik ’s middags naar buiten.

      Bij de chemo heb ik tegenwoordig vaak gezelschap, dus dat is een kletsmiddag 🙂

  1. Ik blij te horen dat het dit Keer goed is gegaan met de taxol. Ik herken de honger naar veel zout en zoet van de dexametason. Het is uiteindelijk een paardemiddel. Wat een mooi Bos bij jullie in de Buurt.

Geef een reactie

