Sportzaal / Gym

Beetje veel zwart / Too much black

Beetje veel zwart / Too much black

Taxol slaat aan en ik heb er geen bijwerkingen van. Ik voel me zo goed dat ik weer wilde gaan sporten. Op maandag kan dat goed, want dat hebben we voor Axel oppas aan huis. Ze is ingehuurd omdat ik heftige bijwerkingen van de ´zware´ Taxolkuur verwachtte, maar gelukkig loopt dat anders.

Klein detail: sporten gaat niet met een pruik, want dat is te warm. En ik sport bij de fitness van mijn werk. Ik fitness dus tussen collega’s, die ik overigens lang niet altijd ken.

Al dagen hikte ik aan tegen het ‘haar afzetten’ in de kleedkamer. Maar ik miste het sporten zo dat ik vandaag dacht ‘ik ga gewoon’. Dit is mijn pauzeweek, ik voel me goed en ik wil in conditie blijven.

Met mijn mutsje op kwam ik de fitnesszaal binnen. Drie mannen waren aan het trainen. Alle drie kaal.

Niemand zei iets, al voelde ik ze kijken. Ik heb mijn normale programma iets verkort omdat ik op tijd terug moest zijn om de oppas af te lossen. En ik durfde geen interval te doen, want ik had maanden niet getraind.

Goed ging het zeker. Woensdag weer!

~

Taxol is effective and comes without side effects. I feel so fine that I wanted to take up fitness again. Monday is a good day, because Axel’s nanny picks him up from school. We hired her because I expected that the ‘heavy’ Taxol chemo would come with serious side effects. I am glad things look different now.

Small detail: I cannot exercise with my wig, because it is too warm. And I fitness at work, among colleagues, that I do not always know.

For several days I hesitated about ‘taking off my hair’ at the gym. But I missed it so much that I thought ‘I will just go’. This week is my chemo break, I feel fine and I want to stay fit.

I entered the fitness hall with a cap. Three men were exercising. All of them bald.

Nobody said anything, though I felt they looked at me. I shortened my usual programme a bit because I had to return home in time. And I did not dare to do interval training, because I had not trained for months.

It certainly went well. I will go again on Wednesday!

10 gedachten over “Sportzaal / Gym

  1. Je zo goed voelen dat je weer wilt sporten. Klinkt goed, Diana. Gewoon gegaan en je niks aangetrokken van de andere kale koppen in de zaal. ‘Kijk naar je eigen!’ Sorry,flauw inkoppertje 🙂
    Woensdag weer!

  2. Lijkt me best wel lastig ja, zeker als je collega’s tegen komt.
    Maar is zo’n mutsje eigenlijk ook niet te warm als je aan het sporten bent?
    Het alternatief is dan toch weer dat viaduct mét pruik ;). Liefs

  3. Pffff heel stoer zeg.Het lijkt heel gemakkelijk maar ik kan me voorstellen dat je er, op je werk maar het zou op andere plekken ook spelen, heel erg mee bezig was. En dan doe je het toch maar gewoon. Petje af! xxx

  4. Lekker he!

    De loop zit er nu weer bij je in, dus dat gaat je zeker weer wat meer conditie opleveren.

    Die buffs, die de kankerwereld heeft omarmt, zijn oorspronkelijk bedoeld voor sporters las ik ooit. En dus is het heel gewoon om met buff op je hoofd te trainen.

    Ik was vanochtend ook naar fitness. Ik kon weer een tandje meer trainen dan vlak na mijn laatste kuur. Heerlijk.

    Jij zult vast ook heel goed aanvoelen of je een tandje minder of meer kan doen.
    Ik veerwacht dat jij lekker ermee door kan, net als met de taxol.

  5. Snap zo goed dat het een hobbel was maar wat fijn dat je hem heb durven nemen. Het schijt hebben aan, dat heb je en heb je ook nodig want volgende keer zitten er weer andere sporters.
    Mocht ik ook ooit weer op dit punt staan dan hoop ik dat ik weer even sterk kan zijn als jij nu

  6. Kan het me helemaal voorstellen, ik vond het zelfs moeilijk om mijn pruik af te zetten bij het groepje lotgenoten bij de fysio, het is even een stap, maar ach als je die hebt genomen voelt het ook wel weer goed. Geniet van het sporten!!!
    Groetjes

  7. Hoi diana, fijn dat het sporten goed gaat. En goed vooral dat je het gewoon gaat doen een prima manier om fit te blijven, goed voor geest en lichaam, geniet ervan ! En trek je er niks van aan dat de mensenwellicht kijken. Veel zouden het, als ze zich in jouw situatie zouden bevinden, niet nadoen.

Geef een reactie

