Drie kuren op een rij / Three IV’s in a row

Ik lig in een slaapzak op de bank met de laptop. Axel is naar bed. Gerard wast de pannen af.

Het is gelukt: drie wekelijkse Taxolkuren achter elkaar. En deze keer zonder allergische reactie. Volgende week heb ik chemovakantie.

De middag ging snel voorbij. Veel dank voor alle filmpjes en links, maar ik ben er niet eens aan toegekomen. Onverwacht heb ik bezoek gehad van een vriendin, die voor haar werk in het ziekenhuis moest zijn. Verder heb ik veel gekletst met de verpleging, die graag foto’s van Axel wil zien.

Sowieso krijg ik vanwege mijn eerdere allergische reacties een kwartier een verpleegkundige zittend aan mijn bed. Deze keer was dat een wat oudere vrouw, die me vier jaar geleden bij een infuus toebeet dat ik een ‘ontaarde moeder’ was, omdat Axel naar de kinderopvang ging. Ik moest hem maar thuis houden en zelf voor hem zorgen. Nu zei ze dat het zo knap was hoe ik al die tijd de opvang had geregeld. Ze was blij dat Axel zich goed heeft ontwikkeld en net naar school gaat. Voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen.

Ik was kort na vieren thuis, gelukkig niet zo laat als vorige week.

Bij het avondeten kreeg ik een vermoeidheidsaanval en mijn ogen vallen nu vrij letterlijk dicht. Geen lange blog dus, de rest van de filmpjes kijk ik morgen.

~

I lie on the couch in my sleeping bag, with my laptop. Axel went to bed. Gerard washes the pots.

I did it: three weekly Taxol IV’s in a row. And this time without an allergic reaction. I will have a chemo holiday next week.

The afternoon quickly past. Many thanks for all the clips and links, but I had no time to watch. A friend paid an unexpected visit when she was at the hospital for work. And I chatted with the nurses, who love to see Axel’s pictures.

I have a nurse seated at my bed for fifteen minutes because of my earlier allergic reactions. This time it was an elderly nurse, who snapped at me that I was a ‘bad mother’. This happened at another IV four years ago. She did not agree that Axel went to a childcare centre. I should keep him at home and take care of him myself. She now said that I had organised child care so well. She was glad that Axel developed well and just started school. Seeing the light in slow motion I would say.

I came home shortly after four pm, fortunately not so late as last week.

I felt sudden tiredness over dinner and my eyes are quite literally closing now.

No long blog this time. I will watch the rest of the films tomorrow.

11 gedachten over “Drie kuren op een rij / Three IV’s in a row

  1. Lieve Diana, we hebben even geen leuk filmpje, maar je hebt nu klaarblijkelijk sowieso genoeg kijkvoer op voorraad ;), we wensen je veel kracht toe, you’re Powerwoman! Liefs Jos en José

  2. Lieve Diana, ga heel erg genieten van je weekje chemovakantie, hoop dat je niet teveel last heb van deze kuur ! Denk veel aan je , en heb waanzinnig bewondering voor je xxxx heerlijk dat Axel het zo goed doet op school !

  3. Goed van je! Ik volg je, maar reageer niet altijd. Taxol is waarschijnlijk mijn toekomstbeeld. Vandaag is de laatste dag van mijn 2e Xeloda kuur. Ook ik ga een week rust tegemoet. Pff. De eerste kuur viel reuze mee, deze al wat zwaarder. Zo moe soms, dat inderdaad mijn ogen bijna vanzelf dichtvallen en dat het zweet me uitbreekt als ik tien minuten met iemand sta te praten. Heel gek vind ik dat. Zaterdag heb ik nog 5 km gelopen zonder problemen. Nou ja, het is niet anders. 9 mei ga ik een weekje op vakantie en dat is precies de dag dat ik met mijn 4e kuur zou moeten beginnen. Ik ga nu voorstellen om de 3e een paar dagen uit te stellen en de 4e ook, zodat ik net die week chemovrij ben. Ik hoop het.

    Deze keer moest ik een dag later beginnen omdat de een of andere bloedwaarde 0,99 was en die moest 1 zijn.

    Succes, sterkte en in gedachten ben ik als lotgenote vaak bij je!

    Yvonne

    1. Lopen gaat bij mij ook beter dan lang staan hoor. Xeloda vond ik juist wel goed te combineren met vakantie. Ik heb tabletten wel vaker gewoon meegenomen. Het enige waar je op moet letten is dat je ze na ontbijt en avondeten neemt. Niet heel laat eten dus ’s avonds.

      Die bloedwaarde die 1 moet zijn zijn de neutrofielen. Die gaven bij mij bij Taxol ook problemen, toen waren ze 0,25. Maar 0,99 en 1 vind ik wel een heel klein verschil zeg. Ik denk dat mijn oncoloog niet op een honderdste gekeken zou hebben.

      Ik hoop dat Xeloda goed voor je blijft werken. Blog je nog? Ik heb geloof ik wel een abonnement op je blog, maar krijg geen meldingen dat er iets nieuws op staat.

      Fijne vakantie in ieder geval!

Geef een reactie

