Verhalen / Stories

Woensdag is chemodag, dus morgen zie ik de oncoloog weer.

Per mail heb ik al met haar afgesproken dat ik direct in het infuus al de dubbele dosis dexamethason krijg. Extra Tavegyl (anti-allergiemiddel) wil ze niet direct geven. Verder wil ze het infuus op een kwart (!) van de normale snelheid laten inlopen.

Normaal duurt het infuus een uur, dus dit zou betekenen dat ik minimaal vier uur aan het infuus hang. Het lijkt me overdreven, want met extra dexa en extra tavegyl heb ik nergens meer last van.

Als de snelheid naar een kwart gaat, zou dat ook betekenen dat ik pas na twintig minuten tien ml binnen heb. En dat is steeds het moment geweest dat ik allergische verschijnselen kreeg. De verpleegkundige blijft er anders een kwartier bij zitten. Dat zou nu ook verlengd moeten worden.

Schrijf maar leuke en grappige verhalen in de reacties. Ik neem mijn laptop mee en heb urenlang toch niets te doen behalve op bed liggen! Ik mag de kamer niet eens uit.

~

Wednesday is chemo-day. I’ll see my oncologist again tomorrow.

I agreed with her by e-mail that I will get a double dose of dexamethasone right from the beginning. She wants to keep additional Tavegyl (anti-allergy medication) in reserve. Furthermore she wants to run the IV at a quarter of the normal speed.

The IV normally takes an hour, so this would mean that I will be attached to the IV for at least four hours. It seems a bit exaggerated, because additional dexa and additional tavegyl have solved my problems so far.
If the speed is lowered to 25 percent, this implies that I will receive 10 ml only after twenty minutes. And that has always been the point at which I get the allergic reaction. The nurse usually stays in the room for fifteen minutes. That amount of time should be extended, too.

Please write me nice and funny stories in the reaction box. I will take my laptop along and have to lie on a bed and stay in the room for many, many hours.

21 gedachten over “Verhalen / Stories

  1. Tja daar moet ik even over nadenken…

    Had ik toch de Tavegil bij je moeten laten ๐Ÿ˜‰

    Iig al wel de dexa. Wat zal je lekker eten ๐Ÿ™‚

    Ik denk na over iets grappigs

  2. Zucht. Nou. Je zou een beetje kunnen grasduinen in de verhalen op http://www.echtgebeurd.net, een samenwerkingsverband van mijn favoriete cabaretier Micha Wertheim en Paulien Cornelissen. Je hebt wel een koptelefoon/oortjes nodig. Biedt voldoende afleiding!

  3. Heel veel sterkte D! Hebben ze daar een goede wifi verbinding? Wij hebben sinds kort Netflix thuis en ik kan het ook via mijn laptop gebruiken (maar of dat ook buitenshuis kan heb ik nog niet geprobeerd). Wat vervelend dat je een allergische reactie krijgt. Dat klopt toch niet?

  4. Hoi Diane….iets grappigs….even denken. Poeh, nu sta ik onder druk en ben ik ineens niet grappig meer ๐Ÿ˜ฆ sorry. Ik ben in ieder geval begonnen bij mijn nieuwe baan en het bevalt super goed! Ik ben er achter gekomen dat wetenschappers nog niet eens zo heel anders zijn dan sommige collega’s bij ‘ons’. Oh ja, ook grappig, ik ga meelopen met de nacht van de vluchteling (40 KM) terwijl ik totaal niet weet of ik dat uberhaupt wel aan kan…dus. Maar ik wens je heel veel sterkte vandaag en geduld. Ik hoop dat je een goede wifi verbinding hebt zodat je lekker wat kan surfen op het internet. Liefs!

  5. En, ben je al geinstalleerd?
    Vanmorgen zei mijn oudste: zal ik eens een andersom-mop vertellen? Wij: ja (natuurlijk). Oudste: begin dan maar vast met lachen ๐Ÿ™‚

  6. Hi. Hoe is het? Kan je ook bij je mail? Ik heb je wat foto’s van het thuisfornt gestuurd. Irene ligt inmiddels in bed. Toch echt niet lekker blijkbaar en Jacob kruipt nu vrolijk rond met blokken en ballen en die komt hij dan net als een hondje steeds bij je brengen.

    Ik ben zelf een fan van uitzending gemist. Een van de uitzendingen (wel heel serieus maar die ik je aanbevelen link ik hierbij. http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1363086

    En een liedje dat ik altijd draai om op te vrolijken een grappig lipdub

    Liefs!!! Esther

Geef een reactie

