41

41Vanmiddag ben ik geslaagd voor nephaar. Net op tijd, want mijn haar begint flink uit te vallen. Ik heb veel haar, dus mijn hoofd is nog bedekt, maar hard gaat het nu wel.

Op de handgeschreven bon stond twee keer 20 maart: de dag van aankoop en mijn geboortedatum.

Het is mijn vijfde verjaardag sinds de uitzaaiingen in december 2009 werden gevonden. Dat maakt het een bijzondere dag. Zoveel zon als vandaag heb ik zelden op mijn verjaardag.

Ik draag groene oorbellen in de vorm van blaadjes. Die heeft Axel uitgekozen en kreeg ik vanmorgen mooi ingepakt als cadeau.

Gisteren vroeg Axel waarom we nooit meer naar een restaurant gaan.

‘Omdat jij steeds wegloopt van tafel’, zei ik, naar waarheid.

‘Dat doe ik nu niet meer’, antwoordde hij, ‘ik ben nu groot’.

Bij ons buurtrestaurant heb ik net een tafeltje gereserveerd. Als het zo zonnig blijft, kunnen we zelfs buiten zitten. Dat gebeurt niet vaak op 20 maart.

~

I managed to buy a wig this afternoon. Just in time, because I rapidly lose my hair. I have a lot of hair, so my head is still covered. The handwritten receipt showed 20 March twice: day of purchase and date of birth.

It is my fifth birthday since the mets were discovered in December 2009. That makes it a special day. I have seldom seen so much sunshine on my birthday as I did today.

I wear green earrings in the shape of leaves. Axel chose them and they were wrapped as a birthday gift this morning.

Yesterday Axel asked me why we don’t go to restaurants anymore.

‘Because you walk away from our table all the time’, I said and it is true.

‘I don’t do that anymore’, he answered, ‘I am big now’.

I just made a reservation at our neighbourhood restaurant. If it remains this sunny, we can even have dinner outside. That is quite rare on 20 March.

16 gedachten over “41

  1. Van harte nogmaals gefeliciteerd. Ik zie het staan, 41, wie had dat gedacht.
    Geen foto van jou met groene blaadjes oorbellen in. Durf je even niet nu met die vallende haren. Raar lijkt me om die te moeten laten af vallen terwijl buiten juist alle blaadjes aan de bomen komen.

    Lekker samen uiteten. Gezellig.
    Het buurtcafe ken ik, leuk om er buiten te zitten.
    Of die zoon van jullie buiten aan tafel kan blijven zitten, belofte maakt schuld zullen we maar denken. Maar ik ben benieuwd of hij het waar gemaakt heeft!

  2. Nephaar voor je verjaardag er zullen maar weinig mensen jaloers zijn op je eigen gegeven cadeau. Van harte Diana ik weet niet hoe jij dat ervaart maar mijn naderende verjaardag vindt ik toch wat beladen

  3. Gefeliciteerd !

    Ik ga er van uit dat Axel keurig aan tafel blijft zitten hij is inmiddels groot 🙂
    met wat te kleuren of een autotje wat je vast bij je hebt komt het wel goed.

    Ik hoop dat je een zonnige verjaardag hebt gehad en een fijne avond.

    X

  4. Ik dacht al wat vergeet ik…. zit me hier diep te schamen en wens je van harte nog een leuke avond toe. Heel hartelijk gefeliciteerd met je 5e verjaardag 😉
    ben benieuwd of Axel bleef zitten….. 😉

  5. Nog even………
    Hoe krijg je het zo gepland, een pruik als verjaardagscadeau aan jezelf geven 😉

    Is ie naar je zin, heb je je nephaar al op gehad, wat vindt G ervan, en wat vindt Axel ervan? Zat je er mee aan tafel in het restaurant?

  6. Een beetje met vertraging (even er tussenuit geweest) maar een welgemeende proficiat!!
    Leuk te lezen dat jullie etentje geslaagd was en je ziet er goed uit met je ‘nephaar’ net echt!
    Nu nog hoge leukocyten…

Geef een reactie

