Volg – vrijdag 5 / Follow Friday 5

Er bestaat een theorie dat de hele wereldbevolking via zes tussenstappen met elkaar verbonden is.  Je kent die mensen niet, maar vrienden van vrienden kennen ze wel.

Nora heb ik pas recent ontmoet, maar via één tussenstap zat ze wel in mijn netwerk. Ze ging namelijk wel eens uit eten met een vriendengroep van Gerards broer. Ze had op Vederzwaar over mij gelezen en ik had via mijn zwager gehoord over ‘die andere jonge vrouw met uitgezaaide borstkanker’. Toch legde ik niet direct de link toen we via sociale media direct met elkaar in contact kwamen.

Nora’s geschiedenis begon met heupklachten: last van haar bekken en moeite met lopen. Ze was pas begin dertig. De botuitzaaiing in haar bekken is eerder gevonden dan de tumor in haar borst. Uitgezaaid vanaf het begin.

Ze is met hormoontherapie begonnen en doet het daar al ruim twee jaar heel goed op. Zo goed dat ze weer veel concerten bezoekt en recent weer op de ski’s heeft gestaan.

~

There is a theory on ‘six degrees of separation‘. You don’t know all the people in the world, but friends of friends do know them.

I met Nora only recently, but she was only one degree away. She used to go out for dinner with Gerard’s brother and his friends. She had been reading Vederzwaar and my brother-in-law had told me about ‘that other young woman with metastatic breast cancer’. Still I did not immediately realise that it was her when we came in contact through social media.

Nora’s history started with hip trouble: pelvis pain and difficulty in walking. She was in her early thirties. They found a bone met in her pelvis earlier than her breast tumour. Stage IV right from the start.

She started hormonal therapy and has been doing well for over two years now. So well that she frequents concerts again and recently went skiing.

6 gedachten over “Volg – vrijdag 5 / Follow Friday 5

  1. En ze is ook met mij verbonden via DE AMAZONES. Dan wel onder een andere naam daar. Het even geduurd voor ik doorhad dat de amazone lotgenoot hier NoraL heette. ;-). Toen ik haar via de amazomeeting voor de metameiden in utrecht ontmoette zag ik later haar foto hier bij Vederzwaar en dacht : ahha dat zit dus zo! Haar verhaal is me bekend.

  2. Is het raar als ik na dit verhaal weer bedenk hoe beroerd het soms met de geneeskunde is gesteld? Steeds minder vertrouwen in huisartsen bijvoorbeeld. Misschien niet terecht, maar dit soort verhalen van late/foute diagnoses zijn toch wel net wat te veel gehoord…

Geef een reactie

