Volg – vrijdag 4 / Follow Friday 4

Szjonnie is een blogger, die ik al wat langer volg. Zelfde type uitgezaaide borstkanker als ik: hormoongevoelig en her2-negatief. Borstkanker sinds 2004 en uitzaaiingen sinds 2007. Recent gaf ze me een flinke oppepper door te schrijven dat ze drie jaar stabiel was geweest op Xeloda. Mijn oncoloog vond dat wel Heel Erg Lang en dat is het ook. Hoe dan ook, Szjonnie hobbelt al zeven jaar door met uitzaaiingen.

Ze gaat vaak en graag uit eten en zeker bij de foto’s uit haar Afinitorperiode (tot vorige week) liep me regelmatig het water in de mond. Een steek van jaloezie voelde ik ook wel, want Afinitor en aften zijn voor mij onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zo zie je maar, niet iedereen krijgt dezelfde bijwerkingen.

Op dit moment zit Szjonnie wel in spanning, omdat Afinitor uitgewerkt is en ze binnenkort met chemo (Taxol of Taxotere) zal moeten starten. Een blogger in onzekerheid dus en zeker de moeite waard om te volgen!

~

Szjonnie is a blogger I have followed for quite some time. Same type of MBC as mine (hormone-positive and her2 negative). Breast cancer since 2004 and mets since 2007. She recently boosted my morale by writing she had been stable on Xeloda for three years. My oncologist said that three years was Very Very Long and yes, that’s true. Anyway, Szjonnie has been walking around with mets for seven years.

She loves to go out for lunch and dinner. And the food pictures from her Afinitor time (until last week) increased my appetite. They also increased my jealousy, because for me, Afinitor and mouth sores are very closely connected. Szjonnie provided the proof that not everyone experiences the same side effects.

Szjonnie is going through a period of tension at the moment, because she no longer responds to Afinitor and will soon need to start chemotherapy (either Taxol or Taxotere). A blogger in uncertain days she is. And worth to be followed!

2 gedachten over “Volg – vrijdag 4 / Follow Friday 4

Geef een reactie

