Volg – vrijdag 3 / Follow Friday 3

Op deze derde volgvrijdag wil ik Marijkes blog onder de aandacht brengen: Hoop en Vrees, niet toevallig ook de titel van het borstkankercongres waar Marijke en ik elkaar ontmoet hebben (zonder te weten van elkaars blog).

Ook Marijke heeft hormoongevoelige, her2-negatieve borstkanker, net als Car (van de tweede volgvrijdag) en ikzelf. Ze kreeg in 2012 uitzaaiingen van een tumor uit 2007. Na Taxolchemo’s doet ze het nu goed op letrozol (hormoontherapie).

Het gaat zo goed dat ze ook over andere dingen dan borstkanker blogt en dat vind ik leuk om te lezen!

~

On this third follow Friday I kindly ask your attention for Marijke’s blog: Hoop en Vrees (Hope and Fear), not accidentally also the title of the congress on breast cancer, where we met (without knowing the other one’s blog).

Marijke has hormone-positive, her2negative breast cancer, just like Car (see second Follow Friday) and myself. She became stage IV in 2012 after an initial diagnosis in 2007. She had Taxol chemo and is now responding to letrozol (hormonal therapy).

She does so well that she blogs about other stuff than breast cancer, something I love to read!

5 gedachten over “Volg – vrijdag 3 / Follow Friday 3

  1. Ik ben al op bezoek geweest bij marijke.

    Mooi om te lezen hoe ze niet teneergeslagen in een hoekje is blijven zitten maar juist actief is geworden in de kankerwereld. Bij de BVN en soms voor het KWF.

    Van haar klacht haar kracht gemaakt!

  2. Ik ga Marijke’s blog zeker lezen. Wat leuk dat jullie elkaar op de themadag hebben ontmoet. Ik was er ook, maar heb jullie daar helaas niet gesproken. Misschien dit jaar?

    Groetjes,
    Sheila

  3. Nu ik haar blog lees weet ik het gelijk! Ik was heel erg onder de indruk van het verhaal van Marijke en Ruud, vond het heel mooi dat hij haar ook zo steunde en dat ze volop van het leven genieten. Ik heb ook hormoongevoelige kanker en bij mij werkt de Letrozol ook super. Dank voor het delen van de link!

Geef een reactie

