Richting school / Towards school

Axels juf heeft gebeld over de dagen waarop hij kan komen wennen op de kleuterschool. ´Een van Axels juffen´ moet ik zeggen, want hij krijgt er twee. Hij mag vier keer een ochtend komen kijken hoe het gaat.

Axels reactie was ´ik vind school stom en ik wil er niet heen´.

b n m resizedVandaag kreeg hij een kaartje bij de post van de juffen. Er stond op ´wat leuk dat je bij ons op school komt´. Nu is Axel van mening veranderd. School is toch best leuk.

Op het kinderdagverblijf verveelt hij zich nog niet. Met twee vriendinnen van drie speelt hij Brandweerman Sam, al hadden ze vandaag wel ruzie gehad over helmen, vertelde hij.

Vanmorgen noemde Axel nog even op wat hij vindt dat hij al goed kan: ‘rennen, rijmen en grapjes maken’.

~

Axel’s school teacher phoned me about the days he can come and see what primary school is like. ‘One of Axel’s teachers’ I should say, because he will have two teachers. He may come four mornings to take a look.

Axel’s reaction was ‘school is silly and I don’t want to go there’.

Today he received a postcard from his teachers. It said ‘so great you are coming to our school’. Now Axel changed his mind. School is fun.

He is not yet bored at kindergarten. He plays Fireman Sam with two 3-year old girls. They did have a row about the helmets, he told me.

This morning Axel mentioned the things he believes he is good at: ‘running, rhyming and making jokes’.

9 gedachten over “Richting school / Towards school

  1. Slimme (en lieve) zet van de juffen dat kaartje in de bus! Gelukkig is Axel van gedachten verandert over school. Ben benieuwd hoe het wennen gaat!

    1. Nou met schaken ben ik net begonnen. Hij had de stukken in de kast gevonden en ik heb de bewegingen van pion, toren en loper uitgelegd. Paard was nog een beetje moeilijk. Het bord is van Gerard en heeft vrij grote stukken. Hij denkt dat hij het voor zijn afstuderen of promotie heeft gekregen.

      Schaken is nog te ingewikkeld en onoverzichtelijk voor hem. Misschien moeten we met dammen beginnen :-).

  2. Dat kaartje is een goed idee, mijn zoon kreeg door dat kaartje zelfs zin in school!!
    Kan Axel al een beetje schaken?? Knap hoor!

    Groetjes, Barbara.

Geef een reactie

