Gelukkig 2014 / Happy 2014!

bloesemEen beetje beladen blijft het wel, zo’n jaarwisseling. Dat voel ik al zo sinds ik uitgezaaide borstkanker heb, nu ruim vier jaar.

We zijn thuis gebleven. We hebben Axel laten slapen. Aan vuurwerk doen we niet.

Het is 2014 en ik heb het gehaald.

Geen vuurwerkplaatje hier, maar een afbeelding van een kerstkaart die we kregen: bloesem als voorbode van de nieuwe lente.

We wensen alle lezers een heel gelukkig 2014!

~

It remains a bit awkward, a new year. And so I have always felt it since I was diagnosed with metastatic breast cancer, just over four years ago.

We stayed at home. We kept Axel sleeping. We don’t do fireworks.

It is 2014 and I mad it.

No fireworks picture now, but a picture on a Christmas card we got: blossom as a messenger for the approaching spring.

We wish all readers a very happy 2014!

12 gedachten over “Gelukkig 2014 / Happy 2014!

  1. Ook een mooi 2014 voor jullie! De schildering is volgens mij dezelfde (of lijkt erg op) als aan het plafond hing in een van de bestralingsruimten hing waar ik dit voorjaar werd bestraald. 🙂 Op naar de lente!

    1. Ja het is zeker Van Gogh. Was misschien netter geweest als ik dat erbij had gezet.

      @NoraL, wat goed dat er in bestralingsruimtes schilderijen op het plafond hangen. Ik heb zo vaak naar (kapotte) systeemplafonds liggen kijken bij CT-scans.

  2. Vandaag hoorde ik terwijl ik in de zon in de tuin liep de vogeltjes tjirpen. Het voelde al als een glimpje lente.
    Een gelukkig 2014 samen met de mannen en goede berichten,

    Groetjes,

  3. Nieuw jaar, vernieuwde site.
    Mooi!

    Net als jullie waren ook wij thuis. Deze keer met Noa. Die net voor het vuurwerk wakker werd en dus mee vanuit ons bed vuurwerk kon kijken.En genoot.

    Net als jij vind ik de jaarwisseling sinds ik uitzaaiingen heb ook wel wat beladen. Ik mijd het nacht nieuwjaars ritueel buiten al enkele jaren. En mijn overpeinzingen bij weer elk gehaald nieuw jaar vertel ik in geuren en kleuren op de site van de amazones.

    Het schilderij van van gogh is een van mijn lievelings schilderijen omdat de lente echt mijn seizoen is. Hoewel ik er nu nog niet echt naar verlang. Ik wil nog wandelen op een zonnige vorstdag met rijp op de velden.ik wil nog wandelen in een besneeuwd bos met van die zwaar van sneeuw doorbuigende takken. Sleetje rijden en noa leren schaatsen op natuurijs.

    Dan mag de lente komen. Voor jou en voor mij.
    Want ook ik wil die ten volle genieten. Hopelijk ook weer een keer met jou , axel en noa samen.

    Ik wens je van harte toe dat je heel veel goede dagen aan jou/ jullie leven toe mag voegen in 2014,

  4. Voor jullie ook alle goeds voor 2014…En inderdaad is dit van Vincent van Gogh, heb hem pas in het echt gezien, ontroering bij dit schilderij. Hij heeft dit voor zijn neefje Willem gemaakt die toen 4 maanden oud was.

    Mooie site!

  5. Ook voor jou het allerbeste in 2014! Ik vond de jaarwisseling ook moeilijk dit jaar maar zoals rita mij op fb al postte, we zijn toch weer een jaar verder! Hoop dat we dat allemaal aan het eind van het jaar ook weer mogen zeggen! Mooie nieuwe layout trouwens van je site!

Geef een reactie

