Aankopen / Purchases

Xeloda had van mij een vrouw al in een legging gemaakt. Nu ik regelmatig mijn voeten met zalf moet insmeren zijn panty´s niet handig.

De laarzen die ik het meest draag zijn van Ecco en dateren nog uit de vorige Xelodaperiode. Echt versleten zijn ze niet, maar nu mijn voeten gevoeliger worden (en het buiten kouder is) ging ik toch op zoek naar iets beters.

Eerst paste ik snowboots. Die waren heel warm en zacht, maar ook nog behoorlijk over the top zolang er geen sneeuw ligt. Ik wisselde naar Ecco-laarzen met een schapenvachtje binnenin. Ik kocht er extra inlegzooltjes bij en voelde direct verschil. Alsof ik op luchtkussentjes loop. Ze zijn netjes genoeg voor werk. Als er sneeuw komt heb ik nog wel bergschoenen.

In huis liep ik tot nu toe op slippers, maar dat was het niet helemaal. Met zalfvoeten glijd ik uit de slippers en met sokken aan zitten ze niet fijn. Bij de vorige Xelodakuren had ik nog tijgersloffen, maar die heb ik weggegooid toen ik een behandelpauze inging. De sloffen waren supervet gebleven van de vaseline, die ik destijds gebruikte om mijn voetzolen in te vetten. De tijgers stonken.

Bij Van Haren vond ik vanmiddag wel tien soorten sloffen, het ene paar nog lelijker dan het andere. Tijgersloffen hadden ze niet meer, wel sloffen van Angry Birds (niet in mijn maat). Ik heb alle sloffen gecheckt en vond slechts één paar dat me paste.

‘Leuk zijn ze he!’, zei de cassière en ik denk dat ze het meende.

‘Die wil ik ook!’, zei Axel en dat was zeker oprecht.

En zo zit ik nu op de bank met de lelijkste pantoffels ooit: babyroze namaak-Uggs in maat 41.

~

Xeloda had already turned me into a legging-wearing woman. Now that I often have to put ointment on the soles of my feet, tights are not practical.

The boots I wear the most are from Ecco and date back to my earlier Xeloda use. They are not really worn out, but now that my feet are more sensitive (and temperatures have decreased) I was looking for something better.

I first tried on snowboots. They were very warm and soft, but quite over the top as long as there is no snow. I switched to Ecco boots, filled with sheep’s pelt. I bought additional soles and really felt the difference. As if I’m walking on air cushions. They are decent enough for work. And if it does start to snow I still have hiking boots.

I have worn flip-flops at home until now, but they were not really good. I tend to lose them when I have put ointment on and they do not really fit when I wear socks. When on Xeloda the other time I still had tiger house shoes, but I threw them away when I got my treatment break. The tiger shoes contained remainders of vaselin, what I used back then instead of ointment. The tigers spread a smell.

At an inexpensive shoe shop I found ten kinds of house shoes, some still uglier than others. There are no more tiger shoes, but I did see Angry Birds (not in my size). I checked all the different pairs and found only one that fits me.

‘They are really nice, aren’t they?’, the cashier said and I think she was serious.

‘I want those, too!’, Axel said and he was definitely serious.

And here I am, sitting on the couch with the ugliest house shoes I ever had: baby pink fake Uggs size 41.

14 gedachten over “Aankopen / Purchases

  1. Haha best vreselijk :o)
    Ik had blackstones, geheel met schapenwol gevoerd. Ze stonden naast mijn bed, ik deed geen stap zonder. Het was de investering meer dan waard, anders kon ik niet lopen. Fijn dat je geslaagd bent!

  2. hahahahahahhaa ik zit echt keihard te lachen op de bank. Ja sorry hoor, ik vond het na je verhaal nog meevallen toen ik de foto zag, maar ze zijn wél lelijk zeg! poeh! De laarzen zijn gelukkig meer dan prima 🙂

  3. 😆😆 Ha ha, toen ik naar boven scrolde kwam ik niet meer bij. Wat een vreselijke pantoffels.
    Misschien kun je ze zwart verven.
    Je Xelodalaarzen vond ik erg leuk staan met die dikke panty’s en je mooie groene jas.
    Maar ik vind het wel vervelend voor je dat je zo’n last hebt van je handen en voeten.

  4. Hahahaha, wat vreselijk! 🙂 Nou ja gelukkig vindt Axel ze mooi. Dat is dan in elk geval één. En ach ja, veel sloffen zijn lelijk (vind ik tenminste). Daarvan is toch het belangrijkst dat ze lekker zitten. De Ecco’s zien er mooi uit! Fijn dat het is gelukt een comfortabele combinatie te vinden.

  5. 🙂 ik moet toch een beetje lachen! Vooral omdat Axel ze echt mooi vind! Ik draag helaas orthopedische schoenen, en in de zomer is dat behoorlijk warm. En het enige waar ik dan nog een beetje op kan rond hobbelen zijn die oerlelijke crocs! Dat is ook zo’n momentje dat je denkt, wie koopt deze schoenen vrijwillig!?! Groetjes, Barbara.

  6. Ach, voor sloffen is toch alleen belangrijk dat ze lekker warm zijn en lekker zitten? Ik loop noodgedwongen op een soort nep-converse allstars met een beetje bont van binnen. Ik loop er uren op! En volgens mij kijkt niemand ooit naar me met een blik van “mens wat heb jij rare schoenen aan”.

  7. De Uggs heb ik thuis niet meer uit gehad en ze zitten heerlijk. Ik hou helemaal niet van pasteltinten en zeker niet van roze (Goudblok weet dat 🙂 ), maar voor thuis is het OK.

    @Ellen, de Uggs waren er ook in het zwart, maar alleen in maat 37. Ze vallen ook nog klein, normaal heb ik geen 41. Mijn ‘Xelodalaarzen’ zijn ook van Ecco, maar die zijn lager. Ik vind het niet mooi dat je dan ‘inkijk’ hebt van boven en de overgang van de legging naar de sokken ziet. Waarschijnlijk zie ik het alleen zelf, maar goed, deze laarzen zijn hoger en met iets wolligs (zwart) gevoerd (niet op de foto te zien).

    Ik heb vandaag heerlijk buiten gelopen op de nieuwe laarzen. Sowieso trekt het roodste nu weg van voeten en handen omdat ik al een eind op weg ben in de pauzeweek. Als het goed is, begin ik woensdagavond met de volgende kuur.

    @Barbara, het lijkt me lastig als je orthopedische schoenen echt nodig hebt. Normaal kan ik redelijk vrijuit kiezen uit schoenen, al draag ik geen hakken meer om mijn rug en bekken (waar uitzaaiingen zitten) niet onnodig te belasten. Gewone schoenen/laarzen drukken vaak ook bij de tenen, dat is nu met die roodheid niet prettig.

    En ja hoor, de blog was wat sterk aangezet. Er staat al genoeg ellende op, dus ik dacht ‘laat ik eens vrijuit over roze Uggs schrijven’

  8. Geen slechte aankopen toch ? Roze uggs, ik had er nog nooit van gehoord. Maar goed dat ze bestaan en jouw die lekkere loop in huis nu geven. Dus: hou ze in ere, die zachte pinky’s !

Geef een reactie

