Vier jaar / Four years

De datum stond me niet meer zo helder voor de geest. Bij de second opinion heb ik tegen de prof zelfs een verkeerde datum genoemd.

4Ik wist nog wel dat het een maandagmiddag was toen ik me, hoestend en moe, bij de gynaecoloog meldde voor een extra controle. Hij ontdekte leveruitzaaiingen toen hij op mijn zwangere buik drukte.

Het was de laatste maandag van november in 2009.

Ik leef al vier jaar met uitgezaaide borstkanker. En over ruim twee maanden gaat onze zoon naar school. Daar ben ik bij. Wie had dat gedacht.

~

I did not remember the date so well anymore. I even mentioned a wrong date to the professor during my second opinion.

I did remember it was a Monday afternoon when I went to see my gynaecologist. I was coughing and tired. He discovered liver mets when he pushed on my pregnant belly.

It was the last Monday in November, in 2009.

I have been living with metastatic breast cancer for four years. Our son will start school just over two months from now. I will see it. Who would have thought?

19 gedachten over “Vier jaar / Four years

  1. Ik vind het ook heel erg bijzonder dat je dit allemaal mag meemaken, en vooral dat Axel nog zoveel van zijn moeder kan genieten.
    Een mooier verjaardagscadeau is er voor hem niet te koop. Zorg goed voor jezelf 🙂

  2. Proficiat zeg ik toch eigenlijk wel heel graag.
    Na de eerste heftige behandelings maanden en de geboorte van een prachtige zoon nu in goede conditie alweer 4 jaar verder, het is echt zo bijzonder. Wat zal het Axel naar school brengen voor jullie beiden een mijlpaal zijn. Dat er nog veel meer jaren en nieuwe mijlpalen voor jullie samen mogen volgen.

  3. Wij zijn ook heel blij voor jullie en inderdaad had ik het ook niet gedacht van jou en gekke is, wel van mezelf. Zal komen omdat ‘oudere’ lichamen anders in elkaar zitten waarschijnlijk.

    Nu is wel bewezen dat veel afhangt hoe je levensstijl is misschien, hoe je genen zijn enz.

    Axel is nu alles goed aan het opslaan en jij gaat nog jaren mee, ben ik van overtuigd!

  4. Wat een mijlpaal! Het is jullie erg gegund. Het is ook zo’n leuke bijzondere tijd om met je kind mee te maken, geniet er maximaal van.

  5. Vier jaar, wat een wonder is het toch. En dan binnenkort die mijlpaal van Axel’s eerste schooldag. Weer een heel andere fase kan ik je verzekeren 🙂

  6. ja meid, kleine jongetjes worden groot! Maar wat een mooi moment om dat te mogen mee maken! De stap naar een nieuw leven voor hem – maar ook voor jou als moeder en niet te vergeten de vader! Dat de eerste schooldag een hele mooie mag zijn!

  7. Ja, een wonder is het. Een heel groot wonder.

    Dankbaarheid past niet in mijn hoofd omdat ik het zó verschrikkelijk oneerlijk vond en vind dat je ziek werd, maar toch ben ik voor jullie alledrie zo blij dat jij er nog bent. Je betekent zoveel voor je gezin en vele anderen, maar voor Axel misschien nog wel het allermeest. Ik hoop dat er aan die vier vingers ieder jaar één toegevoegd mag worden en dat je vingers tekort zult komen.

  8. Ben blij voor jou/jullie!
    Die 4 jaar heb je volgens mij toch ook te danken aan je gericht zoeken naar de juiste therapie.
    Wens je nog veel extra jaren!!

  9. Superfijn voor jou en voor Axel, mogen er nog vele jaren volgen. En met jouw vastberadendheid komt dat vast helemaal goed!! Liefs, Barbara

  10. Heel erg fijn dat je er bij bent om je zoon naar school te brengen, maar het blijft zo wrang dat je daar blij mee moet zijn, en dat het niet gewoon is dat je er bent.
    Grote knul is hij al!

Geef een reactie

