Intocht / Parade

‘Mooi en leuk’ was het commentaar van Axel op de Sinterklaasoptocht. Hij was minder verlegen richting de Zwarte Pieten dan vorig jaar en gaf vaak een high five terug.

Ik heb een soort terugslag sinds we terug zijn uit Kaapstad. Ik vind het hier vooral koud en donker. Axels enthousiasme over Sinterklaas vrolijkte me weer helemaal op!

~

‘Beautiful and nice’ was Axel’s description of the Saint Nicholas parade. He was less shy towards the Zwarte Piet (Black Pete) than last year and returned many high fives.

I have kind of a backlash since our return from Cape Town. I find it cold and dark out here. Axel’s enthusiasm about Saint Nicholad raised my spirit quite a bit!

w e r resized

11 gedachten over “Intocht / Parade

  1. Geweldig toch hoe kinderen zich daar helemaal in kunnen wentelen en verliezen. Ik word er ook altijd vrolijk van.

    Kaarsjes aan en chocola en desnoods de kachel hoger. Zo terug in de werkelijkheid valt ook niet mee.

    X

  2. Het is ook wel heel deprimerend weer. Geen wonder dat je een terugslag hebt. De afgelopen maanden keek je steeds, min of meer in spanning, uit naar deze reis. Nu ben je terug en het was prachtig maar het is voorbij. Iets nieuws gaan plannen ? 😉

  3. oh….wat is dat snel gegaan jullie reis! En dan kom je inderdaad terug op zo een deprimerend weekend, mist….bah! Snel onder de wol, met een boek en gezelligheid van man en kind op de zondagochtend en inderdaad…..ik zeg niet als Ellen….iets nieuws gaan plannen !!

  4. Lieve Diana,

    Ja, daar ben je dan, na al die zonnige indrukken weer thuis, middenin hoe nu verder: hoe je teweerstellen, wapenen tegen of voorbereiden op de volgende stap? Pff…:-\ Dat voortdurende, te alerte besef van vergankelijkheid tegenover de onbevangen blijdschap van Axel over de komst van Sinterklaas met zijn vrolijke Pieten zometeen, hoe krijg je dat met elkaar gerijmd?

    Tot nu toe is dat je steeds gelukt, en nu vast weer…

    Welkom terug, met liefs,

    Zilver

  5. De High fives en Axels blije gezichtje bij zwarte piet verrichtten dus een klein wondertje. Weer vrolijker er van geworden. Houdt het wat stand? Maar eigenlijk wel heel goed te begrijpen die depri- stemming na zo’n zonnige, prachtige vakantie samen. Je viel door de bloedprik en de scan ook weer keihard terug in de harde werkelijkheid. En wachten op uitslagen maakt ook niet bepaald vrolijk. Er moet nu gauw weer duidelijkheid komen!

    Gisteren was het hier ook een zoete inval van kleine zwarte pietjes;-) . Mijn schmink- doos maakte overuren. Wat een feest om mee te mogen maken. Jammergenoeg had ik geen fototoestel bij de hand. Anders had ik je wat opvrolijk kiekjes toe kunnen sturen.

  6. Leuke foto. Grappig zo’n blond jongetje met bruine ogen en dan de Zwarte Piet met blauwe ogen.
    Weg zijn naar de zon is heerlijk als het hier herfstig is, maar terugkomen is dan extra zwaar. Vorig jaar vond ik het meevallen, maar wij waren toen ook heel lang weg en kwamen weer terug toen de winter al een stuk op gang was, data scheelt. Gelukkig wel een heel mooie vakantie om op terug te kijken!
    Ik hou echt niet zo van de herfst en winter. Vroeger dacht ik altijd: ach ja over een half jaar is het weer lekker. Maar met een beperkte toekomst besef ik me dat ik ook maar het beste moet halen uit de donkere natte koude maanden.

  7. Fijn dat jullie weer veilig terug zijn! En ik kan ook nog steeds enorm genieten van kleine kinderen die vol verwondering naar de zwarte pieten en de sint kijken.
    Ook als wij terug komen van een reis waar ik enorm naar uitgekeken heb, heb ik ook altijd zo’n heimwee gevoel. Helemaal niet leuk! Goed idee van de andere lezers om misschien weer een tripje te plannen?! Fijne zondag!!

  8. Eh voor jou een heel mooie vakantie om op terug te kijken bedoelde ik. 🙂 (Al doe ik dat ook nog steeds op de mijne. Ik merk trouwens dat ik steeds meer ‘heimwee’ krijg naar Australie (heb er vroeger 2x een jaar gewoond), de laatste weken. Nu ik jouw blog las dacht ik opeens, zou het misschien door de herfst komen?)

  9. Begrijpelijk Diana. Toen wij afgelopen januari terug vlogen van Tenerife na drie heerlijke weken waarin ik mijn ziekte helemaal vergat, dacht ik in stilte: bah, weer terug naar die horror in Nederland .

Geef een reactie

