Geen knutselmoeder / No tinkering mommy

Een knutselmoeder ben ik niet. Gelukkig plakt en verft Axel op het kinderdagverblijf veel, dan kan ik thuis leuke dingen met hem doen, zoals bouwen, puzzelen of kwartetten.

Zaterdag had ik een zeldzaam moment van knutselinspiratie. Het kwam eigenlijk door Roos, die met haar zoons spinnewebben had gemaakt. Dat hoor je te doen van restjes wol, maar als je, zoals ik, niet breit of haakt heb je natuurlijk geen restjes. Dus kocht ik bij Zeeman twee bollen wol.

Ik zei tegen Axel dat we kastanjes moesten zoeken. Eigenlijk wilde ik nog even met hem naar de kastanjeboom fietsen, maar hij toverde tot mijn verbazing veertien kastanjes uit zijn jaszak. Met satéprikkers maakte ik een spinnenweb en hij ging heel serieus aan de slag. Ik ook wel.

Van de rest van de kastanjes en eikels hebben we dieren gemaakt. Niet zo mooi als ik bij Mellody had gezien, maar ik ben dan ook geen knutselmoeder.

Axel vond het super. Hij ging steeds kijken hoe het er in de vensterbank bij stond. En hij vroeg wanneer we dit weer zouden doen.

Ehm…

~

I am no tinkering mommy. I am so glad that Axel sticks and paints a lot at the daycare centre. That leaves the fun stuff, like building, puzzling and playing cards, with me.

I had a rare moment of tinkering inspiration on Saturday. It was caused by Roos, who had made spider webs with her sons. You’re supposed to do that with wool left-overs. People like me, who neither knit nor crochet, do not have any left-overs. So I bought two balls of yarn at the shop.

I told Axel we had to find chestnuts. I actually intended to cycle to the chestnut tree with him, but to my great astonishment he took fourteen chestnuts out of his pocket. I made a spider web with sticks and he started working seriously. And so did I.

We made animals out of the remaining chestnuts and some acorns. Less beautifully than I had seen at Mellody’s site, but well, I am no tinkering mommy.

Axel loved it. He kept on looking at our work. And he asked when we were going to do this again.

Well…

herfst knutsel resized

12 gedachten over “Geen knutselmoeder / No tinkering mommy

  1. hahaha, geweldig en zó herkenbaar. Ik heb echt mijn best gedaan maar een knutselmoeder ben ik nooit geworden. Misschien is Vic daarom wel niet zo handig. Maar jullie Axel is sowieso handig dus voel je niet bezwaard! Al die andere dingen die je met hem doet! Je kunt ook niet overal goed in zijn toch 😉

  2. Hahahah leuk hoor!

    Ik ben wel een knutselmoeder maar herken vooral het “tot mijn verbazing haalde hij 14 kastanjes uit zijn zakken”
    🙂
    Ben je weer meer kreabea dan je zelf dacht 😉

  3. Oh ik vond van die spinnenwebben maken altijd zo leuk! 🙂 En ik heb wel restjes wol, maar om nou als 33-jarige een kastanjeweb te gaan maken… Ik moet maar wachten tot de kinderen van mijn vrienden een paar jaar ouder zijn en ze dan met hen gaan maken. :p

  4. Dat ziet er echt leuk uit. Jullie hebben het echt goed gedaan samen. Nu ontkom je er niet meer aan, Axel heeft door dat je best wel kan knutselen. Bovendien, voorbeelden zat op internet. Ja, dat komt echt wel goed.

    Is het pakken van de koffers al begonnen?

    1. Er liggen al wel wat dingen klaar, maar echt pakken ga ik pas vanaf donderdag doen. We moeten het ook nog splitsen in ruimbagage en handbagage. Wat nu klaar ligt, zijn ook de ‘bestellingen’ van Nederlandse spullen voor vriendin en haar moeder.

  5. @Goudblok, jij hebt ook zo’n verzamelaar als zoon?! Hij neemt echt alles mee, stenen, takken, kraaltjes en dus ook kastanjes.

    @Ellen, Axel heeft een scherp oog voor wanneer iets past. Een van de stokjes wilde ik in een treinwagonnetje stoppen, maar ik dacht dat het niet ging. Hij manoeuvreert dan net zo lang door tot het wel past. ‘Zie je wel!’, zegt hij dan.

    @NoraL, gewoon lekker spinnewebben maken :-). Ik besloot tot een iets andere techniek dan Axel om een strakker web te krijgen (om iedere prikker heen winden), dat bedacht ik toen ik bezig was. Axel is eigenlijk nog iets te klein, want het draaien van een kastanje met prikkers is nog best uitkijken. Ik had geen kortere prikkers, dus ben hem gaan helpen met draaien.

  6. hahaha, knutselmoeder tegen wil en dank 😀
    ik ben ook niet zo van het knutselen, maar die spinnewebben die zijn nog wel te doen.. schilderen vind ik ook leuk, dus daar compenseer ik het dan maar mee..

Geef een reactie

