De eerste weken tamoxifen / First weeks of tamoxifen

Na bijna drie weken tamoxifen kan ik zeggen dat ik deze hormoontherapie goed verdraag. De hogere dosering (40mg per dag) levert geen extra bijwerkingen op.

Een paar keer heb ik tumor flare in mijn botten gehad: in het borstbeen, de ribben, het schouderblad en een aantal wervels. De flare is tot nu toe minder dan bij Faslodex.

Ook met mijn opgezette enkels gaat het goed. Het oedeem is weg en bleek gelukkig toch niet chronisch, zoals de dermatologen dachten.

Met sporten merkte ik vanavond duidelijk dat mijn conditie weer verbetert. Het viel de fitnesstrainster op dat ik weer dieper ademhaal. Ik ben fitter en energieker dan de afgelopen weken het geval was. Waarschijnlijk komt het omdat ik geen immuunsuppressie (Afinitor) meer slik.

En verder ben ik bezig met een heel leuk project. Daarover morgen meer!

~

After almost three weeks of tamoxifen I can say that I feel fine on this hormonal therapy. The higher dose (40 mg per day) does not give me any additional side effects.

I had tumour flare in my bones a few times: sternum, ribs, scapula and some vertebra. The flare is less than I had while on Faslodex.

My swollen ankles are doing fine, too. The oedema has disappeared, so it was not chronical as the dermatologists thought it would be.

I noticed in the gym that my condition improves again. The fitness trainer noticed that I take deeper breaths again. I am more energetic than I have been for weeks. Probably because I don’t take immune suppression medication (Afinitor) anymore.

And I also work on a very nice project. More on that tomorrow!

5 gedachten over “De eerste weken tamoxifen / First weeks of tamoxifen

  1. Heel fijn dat het zoveel beter met je gaat. Klachten niet chronisch zijn geworden. Heb je ook wel hard nodig met al die op stabel staande projecten.
    – zuid afrika vakantie project
    – voor ons nog een verrassingsproject.

    Je maakt het lekker spannend. Niet te lang laten duren hoor, dus morgen is wel morgen !

  2. is het misschien een lekker groot nieuw huis kopen dat voor ons verrassingsproject?
    huh, waarom staat bij mijn naam nou samenmeer. ik had toch annie ingetypt?

  3. Mooi dat de tamoxifen je verder nu geen trubbels brengt. Allemaal afinitor stuff en dat blijkt dus alles bij elkaar wel een heel gemeen spulletje geweest.
    ben wel benieuwd naar je project! 🙂

Geef een reactie

