Slanke enkels? / Slender ankles?

Na het niet zo prettige bezoek aan de dermatoloog bleef ik het steunverband om mijn rechteronderbeen dragen. Hoewel mijn enkel niet meer dik is, kon ik niet beoordelen of dat door het verband kwam. Ik durfde het verband niet een hele dag af te laten uit angst toch weer een dikke enkel te krijgen.

Eindelijk gewassen / Finally washed

Eindelijk gewassen / Finally washed

Langzamerhand voelde ik mezelf steeds afhankelijker worden van dat verband. Het was inmiddels vies en zweterig geworden, maar ik durfde het niet te wassen uit angst dat het niet snel droogt.

Gisteravond heb ik flink gesport en dat ging heel goed. Stukken beter dan de vorige keer. Na de training deed ik de kous niet meer om en fietste naar huis. Mijn enkel werd niet dik. Ook vanavond heb ik na thuiskomst het verband afgedaan. Opnieuw geen dikke enkel.

Ik krijg weer meer vertrouwen!

Oh en nog iets: ik heb die zweetlap gewassen!

~

After my quite unpleasant visit to the dermatologist I kept wearing the supportive bandage around my right leg. Although my ankle is no longer swollen, I could not judge if this was because of the bandage. I did not dare to leave it off for a day, fearing that the ankle would swell again.

I was getting more and more dependant on that bandage. It had become dirty and sweaty, but I was even afraid to wash it, fearing it will take a long time to dry.

I exercised quite a bit last night and it went very well. A lot better than last time. After my training I did not put the bandage on. I just cycled home. My ankle did not swell. When I came home from work tonight, I took the bandage off. No swollen ankle either.

I get more confident again!

Oh and one more thing: I washed that sweaty bandage!

6 gedachten over “Slanke enkels? / Slender ankles?

  1. En, zijn de kousen op tijd droog?
    Fijn dat je enkels weer normale proporties gaan aannemen! Ik hoop dat je die lastige kousen niet lang meer nodig hebt!

  2. Je kan echt wel spreken van ‘ een lap ‘. Tjee, wat is die groot zeg. Min de wasbak lijkt het wel een grote slang 😉 een wurgslang. En wat wurgen doet zo’n kous natuurlijk ook wel, dus dat je die af wil laten snap ik zo goed! Moeilijk aantrekken zoiets natuurlijk ook. En…..hangt ie nog te drogen? Dan kan je even oefenen in dat ding van je onderbeen laten. Komt goed, weet ik zeker !!!

    1. Het is de lengte van mijn tenen tot mijn knie en dat maal twee (kous zit dubbel). Daarom is het ook zo warm en zweterig. De vergelijking met een wurgslang vind ik mooi :-). Het gaat trouwens tot nu toe goed zonder rekverband, dus als het zo blijft hoef ik hem helemaal niet meer om.

  3. Fijn dat het niet meer zo nodig lijkt. En anders heb je toch altijd steunkousen. Ik vind dat er helemaal niet zo erg uitzien en in de winter zie je er al helemaal niks van. Veel gemakkelijker dan zo’n vieze lap zeg!

    1. Die lap werd vies omdat ik niet zonder durfde (en hem niet durfde door te knippen). Het zal best dat er leuke kleurtjes en motiefjes zijn, maar ik wil geen dingen die niet per se nodig zijn en ook geen poli’s bezoeken als het niet nodig is (en als er niet naar me geluisterd wordt). Anders blijf ik aan de gang.

      Na een dag zittend werk zit rechts iets vocht bij de enkel, maar niet bovenop de voet (vorige week wel). Dus ik ga nog even door op mijn nieuw ingeslagen weg 🙂

Geef een reactie

