Gekke dag / Crazy day

Onverwachte nieuwe avonturen in Ziekenhuisland vandaag.

Al een paar weken heb ik dikke enkels, eigenlijk al sinds de hittegolf van deze zomer. Gistermiddag kwamen er vuurrode plekken bij. Het leek wel alsof ik in de brandnetels had gestaan. De plekken jeukten niet, zoals de netelroos die ik een paar weken geleden had.

Ik voelde me er niet prettig bij. Had de apothekersassistente toch gelijk gehad en zou ik alsnog allergisch zijn voor tamoxifen?

De huisarts constateerde warme, gloeiende rode plekken, rechts veel meer dan links. Ze belde met een dermatoloog en die wilde me zien. Ik haastte me naar het ziekenhuis en moest zoeken naar de poli. Ondanks mijn uitgebreide medische geschiedenis was ik nooit bij Huidziekten geweest.

Via een co-assistent, een dermatoloog in opleiding en een dermatoloog-supervisor kwam ik bij een dermatologie-prof. Die constateerde erythema nodosum

Mijn rechterbeen is daarna ingezwachteld. Links heb ik een soort steunkous, die ’s nachts af mag. Donderdag moet ik weer terug naar de poli.

Het was een waanzinnige ochtend en terug in de trein realiseerde ik me pas dat het vandaag vrijdag de 13e is.

~

Unexpected adventures in Hospital Country today.

I have had swollen ankles since a few weeks, actually already since the heat wave. Yesterday I got bright red spots. It looked as if I had walked through a field of nettles. The spots did not itch, like the nettle rash I had a few weeks ago.

I did not feel comfortable. Had the pharmacist’s assistant been right and was I allergic to tamoxifen?

My general practitioner noted warm, glowing red spots, more on the right leg than on the left one. She phoned a dermatologist, who wanted to see me. I hurried to the hospital and had to search for the ward. In spite of my extensive medical history, I had never been to Dermatology.

From a junior doctor, I came to a dermatologist-in-training, then to a supervising dermatologist, and finally to a dermatology professor. He diagnosed erythema nodosum.

A nurse bandaged my right leg. On the left side I have a lighter bandage, which I may remove during the night. I have to get back to the ward on Thursday.

It was a crazy morning and on my way back I realised that today is Friday the 13th.

12 gedachten over “Gekke dag / Crazy day

    1. Ik denk inderdaad dat het een nawee van afinitor is. Met tamoxifen ben ik donderdagochtend begonnen. Een van de dermatologen zei dat een medicijnallergie bijna altijd over het hele lichaam zit, niet zo specifiek op enkels en voet. Bovendien heb ik dat rode aan twee benen, dat wijst ook op die erythema nodosum. De dikte van de enkels heb ik al een paar weken, de rode vlekken zijn nieuw.

      Ik heb wel de oncoloog gemaild dat dit speelt, zij was vandaag niet in het ziekenhuis.

  1. Dummie de mummie!

    Nee zonder gekheid, wat heb jij nou weer? Hoe kom je daar nou aan? En belangrijker Nog hoe kom je er af?

    Pfff wat een gedoe zeg.

  2. Ojee, dat ziet er echt naar uit. En wat zijn je voeten en benen dik. Loopt dat niet erg moeilijk? wat een pech heb je toch zeg. Hoop echt dat het die late afinitor nawerking is, want dan moet het nu langzaan toch gaan verdwijnen. Sterkte ermee Diana.

    Hoe reageert Axel?

  3. Wat vervelend! Maar ik vind het fijn dat ze je (voor de verandering!) serieus hebben genomen. Het moet toch een veilig gevoel zijn dat de dermatologie-prof heeft gekeken.

    Gelukkig is vrijdag de dertiende nu voorbij!

    Groetjes, Barbara.

  4. ik hoop dat het vandaag alweer wat beter is dan gisteren…..het zit je niet mee zeg! Het is ook raar weer, lijkt koud maar toch ook weer benauwd! Misschien dat dat ook ermee te maken heeft? Nou ja, ik roep ook maar wat geks in de hoop dat het gewoon maar gauw over is…

    Take care weer meid,
    Groetjes, Arja

Geef een reactie

