Mesjes eten / Eating knives

Met mijn mond gaat het beter, maar de aften zijn nog niet weg. Ze lijken wat kleiner en minder vurig, dat wel. De koortsblaar is wel bijna genezen. Ik heb deze week ook last gehad van vermoeidheid. Niet zo erg als bij de nierontsteking, maar wel heftig genoeg om om negen uur in bed te gaan liggen. Een stuk eerder dan normaal.

Eten gaat beter, al krijg ik nog steeds soms het idee dat ik scheermesjes eet. Van tomaten bijvoorbeeld. En juist tomaten moet ik veel eten, omdat daar kalium in zit. Sinds ik met afinitor en aromasin gestart ben, zit mijn kaliumgehalte tegen de ondergrens.

Ik heb niet nogmaals naar het ziekenhuis gebeld. Een invaloncoloog, die aften geen bekende bijwerking van afinitor noemt en me doorstuurt naar de drogist, dat is niet iemand die ik nogmaals om advies zal vragen. Komende week is mijn eigen oncoloog gelukkig weer terug.

Intussen gaan de leuke dingen hier zoveel mogelijk door. Vanmorgen zat ik bij de kapper en vanmiddag hebben we met Axel een flink stuk gefietst. Naar een lampenwinkel, waar we mogelijk een lamp hebben gevonden die we beiden mooi vinden, goed past boven onze eettafel en niet extreem duur is. Dat was de fietstocht waard!

~

My mouth gets better, but the ulcers have not yet disappeared. They seem a bit smaller and less firy, finally. The fever blister has almost gone. I suffered from tiredness as well. Not so badly as during my kidney infection, but badly enough to go to bed at 9 pm. A lot earlier than usual.

Eating is better, though it still feels like eating knives from time to time. When eating tomatoes, for instance. And tomatoes are what I should eat a lot, because they contain much kalium. Since I started afinitor and aromasin, my kalium level is just above the minimum level.

I have not contacted the hospital again. An interim oncologist, who said mouth ulcers are no known side effect of afinitor and who sends me to a drugstore, that is not the person I will ask for another advice. Next week my own oncologist will be back.

Meanwhile the fun stuff goes on as much as possible. I went to the hairdresser in the morning and we cycled with Axel in the afternoon. To a lamp store, where we may have found a lamp we both like, fitting well above our dinner table and being not extremely expensive. It was worth the cycle tour!

Een gedachte over “Mesjes eten / Eating knives

  1. Ik kreeg meteen pijn in mijn maag toen ik de titel van je blog las. Ook al gaat het beter( rasoptimist ben jij! ) zo’n scherpe pijn, bah! Van tomaat? Ik zou denken die zijn zacht, smeuig. Het zullen de stoffen zijn die erin zitten waardoor het voelt als mesjes eten.

    Fijn dat je oncoloog nu gauw terug is.
    Krijg je van haar de uitslag van de scan ?
    En zij zal zeker jou goed kunnen adviseren nu.

    Die vervanger moet eens luisteren naar de lezing van de radboud oncologe op het pink ribbon- boog – kwf patientencongres over de nieuwste ontwikkelingen bij uitgezaaide bk. ( link te vinden in media forum bij de amazones.) Zij laat er geen twijfel over bestaan dat afinitor nare en ernstige bijwerkingen KAN hebben.

    Fijn wel dat jij toch ook nog met je gezin leuke dingen kunt doen en ervan kunt genieten.
    Het is ook zulk prachtig weer. Warm, maar helemaal niet benauwd. Wij hebben ook meer dan een uur gewandeld. Wel vrij vroeg, want op het heetst van de dag zitten we lekker onder de verkoelende bomen achter in onze tuin.

    Sterkte voor de komende week. Dat je mag horen waar je die messcherpe pijn voor over hebt gehad!

Geef een reactie

